Avatar billede wolfgang Praktikant
06. oktober 2006 - 14:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Eksporter udvalgte data til xml fil

Hej Eksperter,
Er det muligt at generere en XML-fil direkte fra MSSQL Server?
Og hvordan?

Det er tanken at denne fil skal genereres automatisk 1 gang om dagen.

Glæder mig til at høre fra jer.
Avatar billede wolfgang Praktikant
06. oktober 2006 - 14:19 #1
Supplerende info: XML filen skal placeres i et en mappe på et webhotel
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2006 - 14:44 #2
du skal 2 ting:

1) have genereret XML

2) have koert det dagling

#1 kan klares med SELECT ... FOR XML AUTO hvis du vil have en ren SQLServer
loesning

#2 afhaenger lidt af konteksten - maaske kan du lade scheduler lave extract og
uplode med FTP ?
Avatar billede wolfgang Praktikant
09. oktober 2006 - 14:31 #3
Hej Arne, jeg har undersøgt dit løsningsforslag lidt nærmere. Det ser desværre ud til at det ikke vil kunne løse den udfordring jeg står overfor.

For nuværende har jeg opgivet den tænkte løsning og har i stedet for udformet en midlertidig.

Mange tak for dit oplæg - Vil du ikke oprette et svar så jeg kan honorere dit bidrag.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. oktober 2006 - 15:16 #4
hvis SELECT ... FOR XML AUTO ikke genererer den "rigtige" XML, så er der
to muligheder:

1)  du kan lade dit program lave en normal XML og selv formatere XML'en

2)  du kan transformere SELECT ... FOR XML AUTO output via XSLT

og et svar