Avatar billede smart2 Nybegynder
05. oktober 2006 - 13:19 Der er 4 kommentarer

På nettet via 2 routere

Hej!

Da jeg har fået firmabetalt ADSL har TDC leveret en Efficient Networks SpeedStream SE5880 router, med en port til min firmaopkobling og 3 porte til private opkoblinger.
For de private opkoblinger vil jeg stadig gerne anvende trådløst netværk via min NETGEAR WGR614 v6 trådløse router.
Problemet er at når jeg via NETGEARs installations program vælger at jeg gerne vil forbinde den via en anden router (altså TDCs) får jeg at vide at det er et kompliceret setup, som giver begrænsninger og ikke understøttes af setup programmet. Hvis man har brug for yderligere hjælp kan man kigge på NETGEARs hjemmeside - hvor jeg dog ikke har kunne finde noget brugbart.
Mit spørgsmål er nu: Hvad skal der ændres i NETGEAR routerens opsætning for at den kan gå på nettet via TDCs SpeedStream router?
(Jeg har naturligvis prøvet at slutte den til med standard opsætning, men det virker ikke)
Avatar billede nva Praktikant
05. oktober 2006 - 13:34 #1
Jeg brugte denne vejledning og det gik fint http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101496.asp - læg mærke til de sidste tips.
Avatar billede mortenbock Nybegynder
05. oktober 2006 - 13:47 #2
Prøv evt. om du kan sætte din Netgear op som et accesspoint. Dvs at den ikke selv tildeler ip adresser, men sådan set bare vil fungere som en trådløs hub (så vidt jeg ved)
Avatar billede smart2 Nybegynder
07. oktober 2006 - 13:55 #3
Glimrende det virkede - tak
Avatar billede nva Praktikant
09. oktober 2006 - 07:49 #4
Så accepter venligst svaret, så spørgsmålet bliver lukket.