Avatar billede darkshark Nybegynder
05. oktober 2006 - 10:55 Der er 1 løsning

Stream MP3 med Gmail

Hej Eksperter.

Jeg er fortiden medvært på et ungdomsprogram på DR kaldet SPAM.
I tirsdags viste vi et tip, der handlede om at bruge sin Gmail konto som et virtuelt drev.

Idéen med tricket var, at man f.eks. kunne uploade en masse musik til sin konto, og på den måde afspille den hvor som helst.

Dette er der jo i princippet ikke noget i vejen for, men vi er i midlertidigt løbet ind i en lille problemstillig.

Det er lovligt til eget brug at lave enkelte digitale kopier, og i privat sammenhæng er det ligeledes lovligt at spille disse kopier for sine venner.

Men med mindre kammeratens computer kan afspille direkte fra mailkontoen uden at kopiere musikken, opstår der dog et problem  nemlig at kammeratens computer ved afspilningen foretager en kopiering af musikfilerne, og hvis disse kopier efter festen bliver liggende på computeren, er det ikke længere tale om en lovlig kopi.

Derfor er jeg nu i gang med at undersøge om det er muligt at streame musik direkte fra en gmail konto, så vi undgår ovenstående problemstilling.

Jeg ved at der findes et plugin til firefox kaldet Gspace, som understøtter streaming af musik fra en gmailkonto ved hjælp af en funtion kaldet "Player Mode". Jeg får i midlertidigt en Server Error fra Google hver gang jeg prøver at streame musik med dette program.

Jeg har også googlet lidt på problemet, og læst mig til at google selv har implementeret en flash afspiller, der gør det muligt at lytte til vedhæftede mp3 filer uden at downloade dem.

Dette vilel klart være den bedste løsning IMHO, da det ikke kræver installation af ekstra software.

Jeg kan imidlertid ikke få det til at virke, og når jeg åbner en mail med vedhæftet mp3, ser jeg kun et link, nemlig download.
Google hjælecenter giver mig følgende svar.

"
Hvordan afspiller jeg MP3-filer i Gmail?
Når du modtager en MP3-fil som en fil vedhæftet til en meddelelse, indsætter Gmail linket Afspil ved siden af ikonet for vedhæftet fil. Klik på Afspil for at starte vores Flash-afspiller i et nyt vindue og bruge skyderen for lydstyrke og funktionen Pause til at styre afspilningen.
"

Men det hjælper mig ikke særligt meget, da jeg ikke kan se noget link ved navn "Afspil"

S.u. hurtigst mulig da vi nok skal redegører for tippet seneste næste tirsdag (10/10-06) for at undgå konflikt med ATP, samt andre interesse organisationer.

På fårhånd tak /DarkShark
Avatar billede darkshark Nybegynder
05. oktober 2006 - 12:26 #1
Ups forkert katergori