Avatar billede hjortby Nybegynder
17. maj 2001 - 17:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Annoncer eller e-mail ???

Jeg har startet en lille forretning, og vil gerne have mit site eksponeret til en helt bestemt målgruppe. Personer med en personlig indkomst på min 500.000 p.a. Hvordan gør jeg ? Målrettet bannerannoncering kan man det ?  Eller kan en e-mail database købes ?
Avatar billede nomiz Nybegynder
17. maj 2001 - 17:33 #1
Idéen med email-adresser er jeg ret imod !
Avatar billede bbs Nybegynder
17. maj 2001 - 17:36 #2
Hvis jeg var dig, ville jeg ringe og spørge en TV2 konsulent.
De ved hvornår en bestemt slags målgruppe sidder ved skærmen. Og som du nok kan se på reklamerne, så giver det sq masser af besøgende mv.!
Avatar billede hobbez Nybegynder
17. maj 2001 - 17:43 #3
Send mig en uopfordret e-mail, så skal jeg garantere dig at jeg vil gøre mit ypperste for at undgå at handle med dig !!!!

Bannerannoncer er passive, og jeg overser dem som regel, med mindre de er MEGET interessante og placeret i et medie hvor de \'passer ind\'.

Andre muligheder kunne være RELEVANTE (slå ordet op!) nyhedsgrupper, hvor du BIDRAGER (også det her ord) med relevant (der var det igen) information (ikke reklame for dit eget produkt) som BÅDE passer til Nyhedsgruppen og til det produkt du sælger. Og så SLUTTER du dine indlæg med en lille bitte (en line eller 1½) henvisning til dit site.

Men det skal gøres på en måde så det både fremgår at du har særinteresser, men alligevel FORSØGER at give objektiv \"non biased\" information.

/Rob
Avatar billede fastpoint Nybegynder
17. maj 2001 - 18:11 #4
e-mail idéen hmmm...den er dårlig!
Det lyder ikke, som om du har analyseret markedet:=)  Personer med en personlig indkomst på min 500.000  er din målgruppe/segment, men det er ikke nok i sig selv! Du skal være meget mere målrettet.
Avatar billede skwat Praktikant
18. maj 2001 - 12:44 #5
her er der hjælp at hente hvis man gerne vil reklamere

http://www.reklamepriser.dk/
Avatar billede hjortby Nybegynder
18. maj 2001 - 19:47 #6
Du kan stole på at markedet er analyseret. Der er ca. 40.000 personer i DK, som har indkomsten til at købe produktet. Og derfor er målet at få netop dem i tale. Og produktet relatere direkte til indkomst og skatteforhold, hvorfor personer i en lavere indkomstgruppe ikke er interessante.

Enig i at e-mail ideen ikke er god, men jeg famler i blinde. Men tænket på al den reklamepost der dagligt ligger i min postkasse, og den må fandme være dyr - og så må den også have en effekt.

Har d.d. købt segmenterede bannere på div. søgemaskiner - håber fandme de virker.

Avatar billede abruscato Nybegynder
06. juni 2001 - 16:08 #7
Her er lidt links, hvis du skulle være interesseret i at få et eksternt firma til at udsende mails til din målgruppe.

http://www.yes2mail.dk/
http://www.fairgain.org/da/
http://www.dayrates.com/cgi-bin/uk.cgi?page=0 (Jeg ved íkke om de også bruger direct-email)
Avatar billede abruscato Nybegynder
06. juni 2001 - 16:10 #8
Du får også lige linket til DayRates Danmark - http://www.dayrates.com/cgi-bin/dk.cgi?page=0