Avatar billede hoeks Nybegynder
04. oktober 2006 - 19:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Feedback igen igen

Igen vil jeg gerne have lidt feedback på dette design. Nogle gode ideer ? Er det for kedeligt?
Ikke tag jer af hvad der står på siden, da det bare er noget random jeg smed ind!

Link: http://hoeks.dk/dw/design/6/
Avatar billede jowii Nybegynder
04. oktober 2006 - 19:24 #1
Jeg har en god idé - eller en mening jeg lige hurtigt vil tilkendegive :-)

Det første layout du lavede, var for mig mere overskueligt. Det ligner i mine øjne mere en hjemmeside. Dit nye design virker lidt klasket sammen. Både fordi det er så bredt, men også fordi at kasserne er så store allesammen. Jeg ville lave en blanding af de to forslag, hvis det var mine designeksempler. Jeg synes helt klart dit nye design er mere professionelt, flottere farver, mere checket, ikke så rodet, men det er stadigvæk lidt for sammenklasket synes jeg.

Min idé er samme design som i dit nye design, bare hvor du presser siden mere sammen. (Lidt bredere end dit første design.)

Så får du dit logo til at slå mere igennem, laver nogle ting på din side, som gør, at man bemærker dem så snart man træder ind på din side. Jeg ved ikke hvad du har tænkt dig med logo, men jeg synes det grå logo/billede fra første eksempel er kønnere end "hoeks design" med hvid skrift i det blå felt i dit nye eksempel.

Det du mangler er at få mere check på dine farver, kasser osv. Det skal matche mere det hele. Lav en søjle/kasse vandret i bunden, og lav det mere kasseformet - dog ikke så meget som i dit første eksempel. Få dine farver til at matche mere, så din tekstfarve måske er den samme som en af kasserne osv.

Noget af det vigtigste med hjemmesidedesign er at det hele hænger sammen og passer sammen. Både farvemæssigt, men også opstillingsmæssigt.

Så alt i alt. Få nogle idéer til at sætte det hele mere sammen, og lav en menubjælpe eller lignende. Det hele skal lige lives en tand mere op. Du skal vise de besøgende hvad din side handler om. Lav noget der får dem til at læse og søge videre.

Ellers ikke værst - synes det er flot du har lavet to eksempler der er så forskellige, og samtidig kan man se, at du har tænkt på hvad de andre sagde, fra sidste tråd. Rigtig flot!!
Avatar billede hoeks Nybegynder
05. oktober 2006 - 08:24 #2
Jeg takker for den udemærkede kritik.
Smid et svar for point
Avatar billede jowii Nybegynder
05. oktober 2006 - 08:39 #3
Okay - men hvis det kun er udemærket, så vil jeg foreslå at du angiver nogle punkter vi skal/kan bedømme. Så er det lidt lettere. Jeg syntes det mest optimale var at lave en sammenligning af de to sider, og kritikken fra forrige tråd, har du jo som set, også brugt på din nye side. Så der er vel ikke så meget andet at kommenterer?

I hvert fald ikke fra min side :-)
Så skal du komme igen, når du har lavet nyt/fuldt design, så er det mange flere ting, at rette på.