Avatar billede momolytter Nybegynder
04. oktober 2006 - 14:51 Der er 6 kommentarer

Hvordan slår jeg sonic update manager fra

Jeg har en dell computer, som ved hver opstart via Windows installer kører programmet Sonic Update Manager. Problemet at uanset om jeg trykker ok eller anuller, så fortsætter programet. Jeg kan godt afbryde det via. joblisten, men ved næste opstart kommer det igen.

Jeg kan ikke finde programmet, hverken i Hijackthis, eller i msconfig. Alle forslag er velkomne.
Avatar billede momolytter Nybegynder
04. oktober 2006 - 14:54 #1
Uddybende: Den prøver på at installere Sonic Update Manager, og herefter spørger den efter en cd-rom, som jeg ikke har (og den fulgte heller ikke med computeren). Der er et sonic brænder program på computeren som kører udemærket.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
04. oktober 2006 - 15:01 #2
se i .-> C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe

i regedit.->>O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r

og du burde kunne finde det i hijackthis..
Avatar billede momolytter Nybegynder
04. oktober 2006 - 15:09 #3
Som sagt er programmet ikke installeret, det forsøger at blive det via windows installer (kan man komme "ind" i den?). Dvs. programmet kan ikke findes på ovenstående adresse og regedit stregen optræder heller ikke i hijackthis
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
04. oktober 2006 - 15:33 #4
prøv at søg efter *.msi

blot et bud..
Avatar billede momolytter Nybegynder
04. oktober 2006 - 15:34 #5
Fandt en beskrivelse af problemet og en løsning http://kb.roxio.com/content/kb/General%20Information/000020GN
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
04. oktober 2006 - 15:37 #6
det var da godt..O)
Virker det, så lig selv et svar. Og accepter dit eget svar.