Avatar billede qnud Nybegynder
04. oktober 2006 - 13:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bærbar på nettet!

Hejsa!
Dette er sikkert et rigtigt dumt spørgsmål, men nu prøver jeg alligevel!
Jeg har købt en brugt IBM Thinkpad 570E på QXL og er også glad nok for den, men da jeg ville sætte den til internettet, (sælgeren jeg har købt den af har haft den tilslutet internettet, så det burde kunne lade sig gøre) Men synes ikke jeg kan få det til at passe med kablerne!
Min udbyder er TDC og det er bredbånd via et modem.
Normalt bruger jeg et "stort" netkabel til at tilslutte mellem modemmet og computeren (den stationære), men i IMB'en passer stikket ikke i - det er for stort! Så er det jeg vil høre, om man kan købe et kable med et "stort" stik (til modemmet) i den ene ende og et "lille" i den anden, kan man købe et "eksternt stik", der kan sættes på det gamle, skal det tilkobles på en helt anden måde, eller er jeg blevet snydt ved at denne model slet ikke kan gå på nettet!?!
Knuzer
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. oktober 2006 - 13:56 #1
Mon ikke det er det indbyggede modem du prøver at stoppe det ind i (telefonstik). Er du sikker på der er netkort i laptoppen.
Avatar billede qnud Nybegynder
04. oktober 2006 - 14:05 #2
Det skulle der være, eftersom han selv havde været på nettet!
Har fundet en liste, over hvilke porte, der skulle være i: USB, Infrarød, TVout, PS2, Seriel, Com, Parallel-port
Kan man gå ind i enhedshåndtering eller noget for at lede efter et netværkskort?!
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. oktober 2006 - 14:24 #3
Ja, netværkskort skla der stå.
Avatar billede qnud Nybegynder
04. oktober 2006 - 14:33 #4
niksen - intet netværkskort :(
Der er et Lucent Win Modem, hvis det har noget med det at gøre! -Må vist hellere snakke med sælger, eftersom computeren skulle kunne gå på nettet!
Avatar billede qnud Nybegynder
09. oktober 2006 - 16:42 #5
Fandt ud af det! Den tidligere ejer har kun haft "alm" internet på den, så det er derfor jeg ikke kan få vores bredbånd til at fungere.
Satser også lidt på, at købe trådløst internet senere på året, så må bare "undværre" pt!
Hvis du smider et svar får du points!
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. oktober 2006 - 17:39 #6
Læg selv et svar og tag de 170 point selv. 30 er nok til mig ;o)
Avatar billede qnud Nybegynder
10. oktober 2006 - 14:58 #7
Kan jeg ikke hitte ud af!! -er ikke så proff i det her og er også ret ligeglade med points -bare jeg har nok til at stille spørgsmål!! Så værsgod ;)