Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
03. oktober 2006 - 14:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

2,5 millioner poster - kan ikke behandle på den

http://www.wem.dk/dataeks.gif

den tabel der er dannet indeholder 2.5 millioner poster.
- er klar over feltet på 700 tegn nok ikke er smart, men jeg kan ikke engang lave min() og max() på nogle af INT felterne

Det er MS SQL 2000, der kører lokalt på min maskine med 2 gb ram og 3.5 ghz cpu
Avatar billede teepee Nybegynder
03. oktober 2006 - 14:28 #1
Hvad mener du når du siger "kan ikke lave". Tager det lang tid eller får du en fejl eller hvad?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
03. oktober 2006 - 14:48 #2
Mit første felt er ID (som auto num), den er der indeks på (sker automatisk)

Så den kan jeg trække ud på og sortere stigende/faldende uden problemer.
Alle andre felter (uanset char/int) tager evigheder, og fejler oftest, dog ikke sortering på integer.

Men det er noget jeg har overtaget fra nogle - så det kan godt være at det bare ikke er lavet optimalt med nogle af de lange felter der (specielt den på 700 tegn
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2006 - 15:42 #3
med 2.5 millioner raekker er index ret vigtige ...
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
03. oktober 2006 - 15:59 #4
arne_v: og er det både index på char og int felter?

Jeg skal bruge 4 char og 3 int felter en hel del i mine udtræk med visse betingelser i disse.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2006 - 16:05 #5
du kan lave index paa baade tal og tekst felter

men jeg ved jo ikke om der faktisk er det

det boer du checke
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
03. oktober 2006 - 16:09 #6
jeg forsøger bare - som sagt det er på min lokale maskine, så jeg vil lige lege lidt med det.
Avatar billede teepee Nybegynder
04. oktober 2006 - 09:06 #7
Du kan bruge Index Tuning Wizard til at hjælpe dig. Skriv din sql ind i Query Analyzer og tast Ctrl+i, vælg den rigtige database og lad ITW komme med et forslag til et index for dig.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
27. december 2007 - 23:44 #8
lukketid, lægger du svar Teepee
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
18. august 2010 - 13:25 #9
teepee: dit svar med tuning wizard var fint - læg svar inden 8 dage - ellers lukker jeg ?
Avatar billede teepee Nybegynder
18. august 2010 - 13:32 #10
Hermed gjort.