Avatar billede thormam Nybegynder
03. oktober 2006 - 10:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

rep. af skærme

Min skærm er gået kold - den lyser ikke standby eller reagere ved at trykke på powerknappen (fra den ene dag til den anden..)

NÅ men er rimlig sikker på det må være PSUen i skærmen der skal skiftes MEN.

Hvor alverden kan man få det lavet? Har ringet rundt til en stor procentdel af diverse computerforretninger på Fyn men ingen vil kendes ved skærme som skal til rep. Kan det passe ingen kan finde ud af det? :) Eller hustler dig mig til at købe en ny.
Eller er det muligt måske selv at skifte det eller hvor umuligt er det?
Irritere mig voldsomt da jeg uden problemer selv samler computere, men har aldrig rørt skærme for de virker jo altid.

Håber der er andre muligheder end at skulle smide den ud
Avatar billede peet49 Nybegynder
03. oktober 2006 - 10:16 #1
Avatar billede niels_hansen Praktikant
03. oktober 2006 - 10:21 #2
det kan være mange andre ting end psuen, liniedel, vertikaldel, RGB del, osv
Avatar billede thov Forsker
03. oktober 2006 - 13:27 #3
Det kan være en sikring som er futtet af. Det er for det meste et lille 2cm glasrør med metalkappe på enderne, klemt ned i en holder.
Den ene kappe er stemplet med f.eks. 220V/T150mA - T'et (betyder træg) kan være erstattet med 'M' (middeltræg) eller 'F' (flink).

Husk at fjerne strømkablet, inden du åbner kabinettet - så undgår du at komme i stødet :-(
Avatar billede niels_hansen Praktikant
03. oktober 2006 - 13:32 #4
det er kun en sikring i ca 1 ud af 3000 tilfælde (og det er lavt sat)
Avatar billede thormam Nybegynder
03. oktober 2006 - 20:13 #5
Hvor kan få fat i de sikringer? for er da værd at kigge efter i det mindste - kan huske jeg skiftede et lille glasrør sikring i mit gamle fjernsyn og så virkede det. Kan huske man nemt kan se om den er futtet af eller ej (glas hurra)
Avatar billede thov Forsker
03. oktober 2006 - 23:42 #6
Den slags sikringer har alle elektronikpushere (Brinck, Aage Nielsen).
De træge sikringer er ofte fyldt med sand, så der kan man ikke umiddelbart se om den er brændt af.
Avatar billede peet49 Nybegynder
04. oktober 2006 - 10:25 #7
Er sikringen gået, er det normalt fordi, der er en defekt i et af kredsløbene, at det kun er sikringen, er næsten udelukket.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
04. oktober 2006 - 10:34 #8
100% enig
Avatar billede thormam Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:31 #9
Tak for snakken - jeg lukker
Avatar billede niels_hansen Praktikant
22. oktober 2006 - 23:06 #10
ok