Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
02. oktober 2006 - 22:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kopiere projekt med codebehind til server

Jeg har en server hvor jeg skal ligge et projekt op.

Stien til projektet er: www.domæne.dk/mappe1/

Strukturen i projekt mappe1 er således:
bin (mappe hvor der ligger .dll filer))
db (mappe)
flash (mappe)
images (mappe)
filer tilhørende projektet.
.aspx
.aspx.resx
.aspx.vb

Projektet kører fint på min localhost, men når jeg ligger det op på serveren med samme struktur virker det ikke. Den kan ikke finde mine codebehinde global.ascx.

<%@ Application Codebehind="Global.asax.vb" Inherits="ElvstromSobstadis.Global" %>
Den siger at den ikke kan indlæse typen ElvstromSobstadis.Global.

Jeg har på samme server liggende et projekt som jeg ikke selv har lavet eller lagt op.
Det virker uden problemer. Stien er www.domæne.dk/Mappe2/
men den har undermapper som hedder _vti_xxxx.

•    Skal jeg lave strukturen om i mappe1?
•    Skal jeg kopiere nogle af filerne fra mappe1 ind i mappe2?
•    Når mit projekt bliver compilet, vha. Visual Studio er der så nogle skjulte filer jeg skal kopiere med over på serveren?
•    Indtil videre har jeg ikke brugt codebehind, af selv samme grund og der brugte jeg DW.
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. oktober 2006 - 00:47 #1
Har du kofigureret den virtuelle foller mappe1 op som application på iis'en?
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. oktober 2006 - 00:47 #2
(foller = folder :o)
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
10. oktober 2006 - 15:17 #3
Nej det har jeg ikke.

For jeg ved slet ikke hvad man skal gøre med codebehind på en server.

Derfor er de fleste af min projekter også endt son inline kode.

Det er bare et projekt lavet i codebehind som jeg skal hjælpe en med at ligge op på en server.
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. oktober 2006 - 10:35 #4
Start med at sætte Mappe1 op ligesom Mappe2 på IIS'en.
Bruger du 1.1 eller 2.0 / VS2003 eller VS2005
Mvh
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
12. oktober 2006 - 08:02 #5
Jamen det er ikke mig der har sat mappe 2 op, det har dem der har lavet det andet projekt. Så jeg er helt på bare bund !!!!

Den eneste måde jeg har adgang til denne server er vha. SmartFTP eller FileZilla.

Jeg kan se at mappe 2 har 4 virtuelle foldere (_vti_cnf, _vti_pvt, _vti_script, _vti_text) plus en bin mappe.

Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. oktober 2006 - 08:33 #6
Der må jo være nogen der har mulighed for at pille ved serveren, så dem må du jo finde så de kan gøre hvad der skal gøres.
Du har ingen muligheder med de værktøjer du nævner.
Men du må gerne lige skrive om du bruger 1.1 eller 2.0 / VS2003 eller VS2005.
Det er muligt at du kan fikse problemet ved at sætte den virtuelle folder op som application, og køre det værktøj der hedder aspnet_regiis.exe med en /i - men det kræver at du kan snakke med nogle der har handson med serveren.
Mvh
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
14. oktober 2006 - 10:08 #7
Jeg har ikke VS, men det har hende som har lavet projektet. Det er Visual Studio .NET 2003.

Er der ikke noget jeg kan gøre igennem SmartFTP eller FileZilla? Hvis ikke findes der så et andet program som kan gøre dette?

Kan man ikke bare oprette disse foldere og så ringe til dem som har serverne stående fysisk og ede dem gøre noget specielt ved disse foldere.
Det gjorde jeg med hensyn til databaserne. Der oprettede jeg en folder med navnet Db og bad dem om at sætte fuld rettigheder på folderen så man kunne opdatere, gemme og læse fra Db.
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. oktober 2006 - 13:56 #8
Jo - det var det jeg mente... Du skal have fat i dem der styrer serveren, og få dem til at sætte folderen op lige som den anden.
Mvh
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
19. oktober 2006 - 11:01 #9
ok, men noget af projektet skal ligge under mappe2. Kan jeg så bare kopiere min codebehind filer til de samme virtuelle foldere?

Hvilken en skal jeg bare i givet fald bruge til hvilke filer ?
(jeg ved at .dll skal i bin)
_vti_cnf
_vti_pvt
_vti_script
_vti_text
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. oktober 2006 - 21:39 #10
Hmm... jeg er ikke helt med nu. Hvis mappe1 og 2 ikke skal være selvstændige applikationer, men blot foldere under en anden app - er situationen jo en anden.
Har du mulighed for at skitsere den struktur du ønsker?
Mvh
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
03. november 2006 - 11:12 #11
www.minside.dk (roden)
    mappe1(min mappe)
        bin (mappe)
        db (mappe)
        flash (mappe)
        images (mappe)
        index.aspx
        index.aspx.resx
        index.aspx.vb
    mappe2(allerede configureret mappe)
        _vti_cnf (mappe)
        _vti_pvt (mappe)
        _vti_script (mappe)
        _vti_text (mappe)
        bin (mappe)
        flash (mappe)
        controls (mappe)
        gfx (mappe)
        index.aspx
        index.aspx.resx
        index.aspx.vb

Ergo hvor man skriver www.minside.dk/mappe1 kommer min application frem og hvis man skriver www.minside.dk/Mappe2 så kommer deres frem.

Jeg har fundet ud af at hvis jeg copierer mine .aspx .aspx.resx og aspx.vb filer ind i roden af mappe2 og mine .dll filer ind i bin mappen under mappe2 så virker min appliacation.

Så hvis jeg kopiere indstillingerne for mappe2/bin til mappe1/bin så burde dette virke eller?

Kan du giv et eksempel på hvordan man gør det lettere? Eller hvordan man normalt gør det, evt med en standard mappestruktur.

I dag har jeg en mape til billeder og en mappe til db fordi jeg selv ikke bruge codebehind da jeg ikke vidste hvordan det virkede på serveren.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
09. januar 2007 - 14:23 #12
Hej Snepnet
Smid et svar.
Jeg ringede til dem som havde serverne stående og da jeg sagde virtuel folder gik der et lys op for dem.

Det var åbenbart ikke nok at sige at den skule sættes op som den anden folder.
Tak for hjælpen
Avatar billede snepnet Nybegynder
26. januar 2007 - 10:19 #13
Det var så lidt ... Undskyld jeg har været væk herfra så længe.
Mvh