Avatar billede charliee Praktikant
02. oktober 2006 - 18:32 Der er 16 kommentarer

Rødekrydser (navugation og galleri)

Jeg har lige lavet en hjemmeside i FP og oploadet den til nettet.(det skal lige siges at jeg er begynder)
men..
1. Navigationspanelet/menuen er bare røde krydser, men man kan godt klikke ind på menuen alligevel...
2. Baggrunden er helt hvid i stedet for den farve som jeg har valgt...
3. I mit fotogalleri er der bare rødekrydser i stedet for små billeder(jeg har oploadet billederne til nettet)...
Jeg har frontpage 2002..
Hvordan ændre jeg baggrundsfarven på hele siden i stedet for kun i en celle.
Jeg tror det har noget med HTML koderne er gøre, men hvad er forkert?
Her er et link til hjemmsiden: www.holmegaarden.frac.dk
Avatar billede hcma Novice
02. oktober 2006 - 18:52 #1
1+3:  hvor ligger dine billeder ?  de SKAL ligge i samme mappe som dit web.
2: prøv at ændre farven igen
Avatar billede charliee Praktikant
08. oktober 2006 - 13:28 #2
Min menu kan kun se ud som den gør nu, for elleres bliver det bare hvidt med røde krydser..
Baggrundsfarven har jeg fundet ud af, at den kunne jeg kun ændre, hvis jeg ikke havde noget tema.

hcma: Hvordan får jeg billeder til at ligge samme sted som mit web?
Avatar billede hcma Novice
08. oktober 2006 - 14:04 #3
åbn FP -> filer -> Importer -> og importer så de filer der er er brug for og læg dem i din billedmappe eller den mappe du nu vælger.
Derefter skal du så sørge for at rette stierne til billederne, så de peger på den nye placering.
Avatar billede charliee Praktikant
08. oktober 2006 - 15:11 #4
Jeg kan stadig ikke få det til at virke..
jeg har prøvet at importere de billeder, som jeg skulle bruge, men hvordan skal jeg: "rette stierne til billederne, så de peger på den nye placering"?
Avatar billede hcma Novice
08. oktober 2006 - 15:33 #5
træk billederne ind på plads, eller ret stien i kildekoden
Avatar billede charliee Praktikant
08. oktober 2006 - 17:28 #6
Der hvor jeg skal importere mine billede..kan jeg ikke tilføje en mappe..den skriver at: "der kan ikke opnås adgang til mappen "xxx" den befinder sig muligvis på en utilgængelig disk eller er beskyttet med en adgangskode, eller filnavnet indeholder /eller \."
Mit filnavn inde holder ikke æ,ø,å, mellemrum eller /\.
Hvad er det der er galt?
Avatar billede hcma Novice
08. oktober 2006 - 17:49 #7
har du lige lavet siden om ?    alt ser ok nu, men den er også helt omorganiseret.
Avatar billede charliee Praktikant
09. oktober 2006 - 14:10 #8
jeg har lavet siden meget om siden jeg startede:)..Men hvis du går ind under heste og vælger Charlie under vores heste, så virker fotoalbummet ikke.
Avatar billede hcma Novice
09. oktober 2006 - 14:25 #9
ok, vi koncentreret os om Charlie :o)
giv mig placeringen på din pc på:
Photoalbum
Billeder af charlie
Avatar billede hcma Novice
09. oktober 2006 - 14:26 #10
ang. photoalbum:  hvilket program laver dit photoalbum ?
Avatar billede charliee Praktikant
09. oktober 2006 - 16:50 #11
Hvordan skal jeg give der placeringen?
Jeg laver det i photoalbummet i front page.
Avatar billede hcma Novice
09. oktober 2006 - 18:16 #12
placering:  f.eks.  C:/dokumenter/mine websteder/holmegaard/billeder/charlie  eller noget der ligner.
Avatar billede charliee Praktikant
09. oktober 2006 - 19:10 #13
billede 1: C:\Documents and Settings\Poul Erik\Dokumenter\Mine Websteder\holmegaarden\photogallery\photo13011\smukke-charlie.jpg

billede 2: C:\Documents and Settings\Poul Erik\Dokumenter\Mine Websteder\holmegaarden\photogallery\photo13011\charlie1.jpg

billede 3: C:\Documents and Settings\Poul Erik\Dokumenter\Mine Websteder\holmegaarden\photogallery\photo13011\charlie.jpg

billede 4: C:\Documents and Settings\Poul Erik\Dokumenter\Mine Websteder\holmegaarden\photogallery\photo13011\char.jpg

Jeg er ikke sikker på, at det er phptogalleriet, men jeg tror det nok: C:\Documents and Settings\Poul Erik\Dokumenter\Mine Websteder\holmegaarden\charlie.htm
Avatar billede hcma Novice
09. oktober 2006 - 19:24 #14
ja, det ser rigtigt ud, så jeg ved ikke hvad der er galt  -  sorry :o(
Avatar billede charliee Praktikant
10. oktober 2006 - 13:46 #15
Så er det da mærkeligt at det ikke virker...jeg prøver lige at oploade den til hjemmesiden igen, og se om det bliver bedre, men det tror jeg ikke. Men tak for hjælpen;)
Avatar billede charliee Praktikant
07. april 2007 - 13:30 #16
Jeg har fået galleriet til at virke, jeg havde bare ikke overførst det rigtigt:).