Avatar billede idiotbarn Nybegynder
02. oktober 2006 - 11:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

1.1 og 2.0 på samme server

Hej.
Jeg er lige kommet igang med en windows 2003 server Web ed.
Lige nu er der .net 1.1 installeret. Jeg ved at jeg i fremtiden vil komme til at bruge 2.0, men jeg har stadig nogen websider der kører på 1.1.

Jeg ved at man kan installere både 1.1 og 2.0 på samme maskine, men er det fordelagtigt når maskinen er en webserver, eller er de bygget til det?

Det er egentligt mest et spørgsmål om hvorvidt jeg skal uninstall 1.1, installere 2.0 og konvertere siderne

eller, installere 2.0 oveni og så først bruge det senere?
Avatar billede snepnet Nybegynder
02. oktober 2006 - 12:11 #1
Du kan bare installere 2.0 og så have begge frameworks installeret... Du kan angive direkte på IIS'en hvilken version en give applikation skal bruge.
Mvh
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
02. oktober 2006 - 12:26 #2
Avatar billede snepnet Nybegynder
02. oktober 2006 - 12:29 #3
Ahh.... Jeg mente at du direkte på iis'en kan styre om det aktuelle site skal køre 1.1 eller 2.0 (det sidste vil self. kun kunne lade sig gøre hvis det er en 2.0 løsning du har lavet).
Mvh
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
02. oktober 2006 - 12:31 #4
ja ja, men frameworket er ikke installeret endnu. Det skal bare gøres med pakken i linket ik? (der er ikke en speciel server version eller noget vel?)
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
02. oktober 2006 - 12:36 #5
ah...der står jo direkte den er til server 2003. Der var jeg lidt for hurtig. Tak for hjælpen :)
Avatar billede snepnet Nybegynder
02. oktober 2006 - 12:36 #6
Nej - du kan bare installere det.
(Der er en 64 bits version)
Mvh
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
02. oktober 2006 - 12:59 #7
ah doh. Det er gået præcist omvendt. De har leveret serveren med 2.0 installeret, men ikke 1.1. Gælder det på samme måde i omvendt rækkefølge?
Avatar billede snepnet Nybegynder
02. oktober 2006 - 13:39 #8
Har ikke prøvet det i den rækkefølge før... Er du sikker på at der ikke en en 1.1 installation på den?
http://forums.asp.net/thread/1262261.aspx
Mvh
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
02. oktober 2006 - 13:49 #9
hmm...så kan du måske hjælpe med et mindre mysterium (for mig ihvertfald)
Hvis jeg går under: Administrative Tools, har jeg bl.a:
- Microsoft .NET Framework 1.1 Configuration
- Microsoft .NET Framework 1.1 wizards

men går jeg ind under computer management -> websites -> (højreklik)New website, skriver beskrivelse og hostheader -> opretter en mappe i wwwroot/inetpub -> checker af i Read og Run scripts,

så giver den først en "Cannot create a ile when that file already exists", men opretter webstedet.

Højreklikker jeg på webstedet -> properties -> ASP.NET, så kan jeg kun vælge 2.0.50727

Det er jeg ikke helt med på hvorfor den gør?
Avatar billede snepnet Nybegynder
02. oktober 2006 - 13:56 #10
Hmm... Jeg har både 1.1 configuration, 1.1 wizards og 2.0 configuration, og kan vælge begge version på iis'en (kører også en 2003 server).
Jeg skal ikke kunne sige hvad der er galt.
Mvh