Avatar billede cruiser79 Nybegynder
01. oktober 2006 - 00:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Onboard lydkort

Hejsa

jeg har netop instaleret en ny Pc med et Asus K8N Bundkort hvor der jo er onboard lydkort på

jeg har imidlertidig ikke kunnet få dette til at virke.

jeg har downloadet drivere fra Asus.com, jeg har prøvet med drivere fra den medfølgende Cd-rom, men lige lidt hjælper det. Når jeg går ind på de forskellige indstillings muligheder siger den at der ikke er instaleret en lydenhed eller at der ikke er en mixerenhed tilgængelig.

jeg håber at nogen kan hjælpe mig for jeg er ved at blive ret frustreret over det.

vh Thomas
Avatar billede ebe Praktikant
01. oktober 2006 - 00:33 #1
defekt bundkort?
Avatar billede cruiser79 Nybegynder
01. oktober 2006 - 00:35 #2
Tror du det ???

der er intet andet i vejen med det. så det håber jeg da ikke

vh Thomas
Avatar billede ebe Praktikant
01. oktober 2006 - 00:49 #3
ved det jo ikke, vel? hvis bundkortet kommer med flere forskellige drivere, kan du jo prøve at køre dem alle sammen og se om der er en der virker. mange bundkortsproducenter har forskellige lydchips i forskellige batches eller versioner, og så er det bare med at prøve. hvis der ikke er nogen af dem som er leveret med der virker, må det næsten være bundkortet.
Avatar billede ebe Praktikant
01. oktober 2006 - 01:03 #4
du kan også afinstallere alle drivere, og så køre everest/aida for at se hvilket lyd-chip du har  http://www.lavalys.com/
eller sisoft-sandra  http://www.sisoftware.co.uk/
Avatar billede off-line Nybegynder
01. oktober 2006 - 01:14 #5
Du skal bruge den lyddriver som bliver tilbudt, når du åbner den CD, som fulgte
med bundkortet. Men desværre ser vi ofte, at der er lydproblemer med Asus
uanset, at man bruger den rigtige driver. Flere har valgt, at sætte et PCI
lydkort i, istedet. Asus er i følge bl.a. Zitech, et af de bundkort, som har
flest fejl.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. oktober 2006 - 01:17 #6
Måske skulle jeg lige nævne, at jeg selv er en af dem, som måtte sætte et
PCI lydkort i mit, daværende, Asus bundkort. Der var godt nok lyd på, men
det skratte ustanseligt.
Avatar billede off-line Nybegynder
05. oktober 2006 - 13:20 #7
Var der noget du kunne bruge? Husk at lukke.
Avatar billede cruiser79 Nybegynder
05. oktober 2006 - 15:34 #8
Ja du ledte mig ihvertfald på sporet asveg så du får de 30 point men du skal lige skrive det som et svar

vh Cruiser79
Avatar billede off-line Nybegynder
05. oktober 2006 - 15:41 #9
Takker:) Men hvad fandt du ud af?
Avatar billede cruiser79 Nybegynder
05. oktober 2006 - 15:49 #10
jeg læste alt igennem på CD og i bogen der fulgte med og så gik jeg hele bios igennem og fandt ud af at lydkortet på en aller anden måde var slået fra

vh Cruiser
Avatar billede off-line Nybegynder
05. oktober 2006 - 15:59 #11
Godt gået!