Avatar billede jesper76 Nybegynder
30. september 2006 - 18:24 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

SEO-check

Hej eksperter.

Mit websted har nu været online i cirka to måneder, og stadig er det kun forsiden der er at finde i Google.

Jeg har i mellemtiden forsøgt, at ændre de ting, jeg umiddelbart har kunne forestille mig kan gøre Google lidt fornærmet: identisk indhold, enslydende titler mv. Men selv efter disse ændringer er det stadig kun forsiden der vises i Google.

Kan jeg få nogle af jer SEO-hajer til at lave et kort SEO-check af webstedet, og se om der evt. er noget som jeg bør ændre?

Adressen er: http*//www.fjeldvandreren.dk/
Avatar billede jesperfrier Nybegynder
30. september 2006 - 20:59 #1
Underliggende sider indekseres efter nogle måneder. Hvis jeg husker korrekt, så tog det 4 måneder at få alle sider på http://www.brandedmails.com indekseret. Så med lidt tålmodighed ... :-)

På dit site bør du tilføje et sitemap - og/eller et Google sitemap.
Registrer dit site i kataloger: Yahoo, Dmoz, LookSmart
          http://search.yahoo.com/info/submit.html
          http://dmoz.org/add.html
          (har ikke lige link til LookSmart)
Og byt links med andre relevante site (løbende tidskrævende og langvarig proces).
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. september 2006 - 23:10 #2
Jeg har kikket på dine sider, og det ser generelt meget fornuftigt ud, jeg kan ikke finde nogle af de gængse fejl. Det er rigtigt som der skrives at det godt kan tage noget tid før man får hele sitet med, der er dog en masse du selv kan gøre for at det går hurtigere og for at du får mere effekt ud af det.

Før det første bør du læse de artikler du kan finde her

http://www.bufferzone.dk/søgemaskineoptimering.htm
http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/

Dem du kan finde på min egen side er nok lidt nyere og mere uddybet end dem jeg har liggende på eksperten, til gengæld er der flere forskellige artikler på eksperten.

Der hvor du kan få effekt er ved at skaffe links, især dybe links. hvis du kan få andre, der allerede er optaget i google til at linke til dine artikler dybt i din struktur, vil du opdage at google hurtigere kommer ind i dit site og det vil også have en effekt på den generelle placering. Kik f.eks. på http://www.adventureguide.dk/ der sikkert kunne give dig nogle gode dybe links hvis du leverer lidt indhold til dem, kodeordet er samarbejde.

Jespers råd med sitemap og tilmeldinger til dmoz og andre er god fornuft. Læs artiklerne og gør sådan
Avatar billede jesper76 Nybegynder
02. oktober 2006 - 17:47 #3
Tak for jeres svar.

jesperfrier: Jeg har hele tiden haft et sitemap på mit websted, og har også en Google Webmaster Tools account.

DMOZ var det første sted jeg tilmeldte mit websted - men det tager formentligt en hungersnød i Afrika og to Verdenskrige før der sker noget der (jeg har læst at de ikke skulle være så hurtige til at optage links i den danske del af DMOZ).

Jeg er blevet optaget i Yahoo, MSN/Live, Lycos og et par andre steder, og er i gang med at skaffe eksterne links fra relevante websteder.

Bufferzone: Tak for det. Hvordan ser det ud med de vigtige søgeord? Jeg har læst dine artikler (tog hul på dem allerede for nogle måneder siden).

De dybe links er svære at skaffe, synes jeg. Især hvis de skal komme fra relevante steder. Men bør de indgående links komme fra relevante websteder eller er det ligemeget?

Fjeldvandring er jo ikke den mest udbredte størrelse på nettet (danmark), og jeg er meget i tvivl om hvor meget ud over emnet (fjeldvandring) det er klogt at brede sig over.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. oktober 2006 - 20:19 #4
Dui kan måske bruge denne til noget

http://www.bufferzone.dk/s%F8gemaskineoptimering/s%F8gemaskineoptimeringdagen.htm

Den er lige blevet færdig
Avatar billede jesper76 Nybegynder
03. oktober 2006 - 19:25 #5
Udmærket artikel (og artikler), som hjælper mig lidt videre.

Dog savner jeg nogle eksempler med 'live' søgeord og eksempler i dine artikler, der virkelig skærer tingene ud i pap - det vil være med til at understøtte det skrevne.

Må jeg også foreslå dig, at sætte en dato på hver artikelside, så man kan se hvornår en artikel sidst er opdateret (jeg vil formentlig kigge ind i ny og næ, og så vil det være en hjælp at kunne se om der er sket noget nyt i artiklerne).

Tak for SEO-checket.
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. oktober 2006 - 10:28 #6
Hvis du f.eks. tager udgangspunkt i ordene webpromotion og søgemaskineoptimering og så kikker på mine sider så vil du kunne gennemskue en del af det som eksempel
Avatar billede jesper76 Nybegynder
04. oktober 2006 - 16:31 #7
Jeg formulerede mig nok forkert i mit sidste indlæg. Det jeg mener er, at dine tekster om søgemaskineoptimering vil være mere 'fordøjelige' hvis du f.eks. viser nogle visuelle eksempler (tekst eller grafik), som kan understøtte teksten i dine artikler.