Avatar billede mabirk Nybegynder
30. september 2006 - 09:23 Der er 3 kommentarer

ASP programering

Jeg skal programmere i ASP og jeg er ny begynder, hvad kræver det fra min computer jeg har Windows XP home edition installeret og har netop downloaded Edit+.....har hørt at der godt kunne være noget med noget der hedder IIS... hvordan får man fat i det og hvad er det
Avatar billede jopsen Nybegynder
30. september 2006 - 09:37 #1
IIS = Internet Information Server
Et program der bruges til at kører en lokal server, så vidt jeg husker er IIS ikke en del af Win Xp Homo... Jeg tror nok du skal have en pro edition...
Som alternativ kan du også bare finde en gratis eller billig online host som understøtter asp...

Personligt synes jeg det er lidt spild af tid at gå i gang med asp. Der er ikke ret mange steder man benytter asp længere. Hvis jeg var dig ville jeg overveje php eller måske ruby. Afhængigt af opgaven...
Avatar billede nielle Nybegynder
30. september 2006 - 09:40 #2
Eller ASP.Net ...
Avatar billede nidyahou Praktikant
30. september 2006 - 10:03 #3
jeg vil også sige, at hvis det er noget man har tænkt sig at gøre seriøst, eller bare semi-seriøst bor man overveje asp, og i særdeleshed asp.net. Personligt mener jeg at jeg har set flest veludviklede portaler og systemer med asp, det kan i jo tage for gode varer eller ej. Det er dog sandt, at de fleste "hjemmeprogrammører" som ikke har de store krav til portalsystemsprogrammering har valgt php.