Avatar billede rittmo Nybegynder
29. september 2006 - 13:04 Der er 5 kommentarer

Etablering af fil server

Hej eksperter.
Jeg er lige flyttet sammen med min kammerat og vi er blevet enige om at vil have os en filserver.

Vi har en gammel pc til at stå (har desværre ikke spec.) som har kørt Win 95 som vi vil smide nogle større harddiske i.
Vi har cybercity med deres standrouter hvorfra signalet går over i en trådløs router(til bærbar)og deles derfra ud til 2 desktop og vores kommende server.
I Cybercity routeren har vi åbnet alle porte til den trådløse router da det ikke var muligt at åbne så mange porte som vi har behov for.

Vi vil gerne have oprettet et netværksdrev,som kan ses i denne com. på alle pc'er, så der er et centralt sted for alle filer.

Hvilken software ville være bedst:
WIn 95, 98, 2000 eller noget andet?

Skal vi sikre vores server med firewall m.m. og hvilken software er bedst (også med hensyn til system krav) ?

På forhånd tak

/Henrik
Avatar billede niels_hansen Praktikant
29. september 2006 - 13:11 #1
min. windows 2000 pga stabilitet og så NTFS som fil system pga fil rettigheder.
Avatar billede rittmo Nybegynder
29. september 2006 - 13:27 #2
Er det så bare win 2000 eller 2000 pro eller 2000 server?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
29. september 2006 - 13:38 #3
win 2000 og 2000 pro er det samme, er det kun for at dele filer er der ingen forskel på den og 2000 server
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
03. oktober 2006 - 10:13 #4
Hvis i har mod på det, burde i evt. kigge på noget linux, da det kan fåes med meget begrænsede hardwarekrav.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 08:35 #5
brug for mere hjælp ?