Avatar billede divxion Nybegynder
28. september 2006 - 17:47 Der er 6 kommentarer

Hastighed af internet forbindelse

Hej Eksperten.dk
Jeg sidder her med et meget stort problem (for mig)
Min internet forbindelse er 25/25 Mbit.
Men jeg har ikke den fulde hastighed... jeg har kun 2Mbit ned og 25mbit ned.... Jeg har været inde i instillingerne for netkortet og prøvet forskellige ting i opsætningen...
Når jeg køre 100 Full Duplex så køre den med 2mbit op og 25Mbit ned.
Det samme når jeg køre 100 halv duplex....
Men når jeg køre 10mbit full duplex så køre den med 10/10Mbit

Det er da noget underligt....
Jeg har prøvet et andet netkort    men uden held

Håber på et godt svar... der er selvfølgelig 200 Points til en løsning...

Med venlig hilsen
    Michael
Avatar billede newts Nybegynder
01. oktober 2006 - 12:29 #1
Hvad er hastigheden/begrænsningerne på netkortet?
Hvad med harddisken? er det den der måske sætter begrænsningerne.
Det kan være at du har for små pakker. Det skal rettes i netkortet's opsætning.
Har du prøvet at sende i mellem 2 PCer lokalt. Der kan være en ruter i mellem, som sætter begrænsningen.
Venlig hilsen Niels Erik Winther
Avatar billede divxion Nybegynder
02. oktober 2006 - 10:25 #2
Hastigheden på netkortet er 10/100... så den skulle være go nok...!
Min Harddisk er en SATA 2  så den skulle osse være go nok...!
Det med pakkerne har jeg kigget på men har ikke rigtig kunne finde ud af det ...
Jeg har ikke prøvet at  sende mellem 2 pcér .. men har lavet et par speed tests mellem mig og Dansk bredbånd...  det er på Fiber kabler...
Der er ingen router opstillet her...

Mvh
Michael
Avatar billede newts Nybegynder
02. oktober 2006 - 10:44 #3
Prøv f.eks med denne test:
http://www.newts.dk/TPTEST3.exe
Den prøver mod en server i byen.
Avatar billede newts Nybegynder
02. oktober 2006 - 10:47 #4
Prøv f.eks med denne test:
http://www.newts.dk/TPTEST3.exe
Den prøver mod en server i byen.
Venlig hilsen Niels Erik Winther
Avatar billede divxion Nybegynder
02. oktober 2006 - 11:48 #5
Det er ca de samme resultater...
Avatar billede newts Nybegynder
02. oktober 2006 - 17:43 #6
Det er med netværk som med vandrør, Begrænsninger er det smalleste sted....
Har du prøvet med en "lånt" PCer?
Det kan være at det netkort der er indbygget i PCen ikke er god nok, men skal
erstattes af et "kort" med mulighed for optimering.
Jeg har tidligere hørt om netkort i PCer der ikke virker optimalt, når
de er indbygget på bundkortet.
new