Avatar billede flashit Nybegynder
27. september 2006 - 17:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Linieskift i label

Hej E,

Det kan godt være at dette er et dumt spg. Så undskyld på forhånd.
Jeg har en label i et datalist. Denne datalist er bundet til et dataset.

Men hvordan gør man i asp.net 2.0, således at den viser linieskift i lablen?
Jeg kan skifte den ud med en multiline, men det er vel ikke den rigtige måde, eller?
Avatar billede flashit Nybegynder
27. september 2006 - 17:48 #1
Skal lige siges at det er en string som bliver fyldt i lablen. :-)

Eler skal man bruge string.replace()?
Avatar billede pfp Nybegynder
27. september 2006 - 19:19 #2
Indeholder din streng html? Her tænker jeg på "<br />".

Jeg ville vælge at bruge en <asp:Literal> i stedet for en label.
Avatar billede flashit Nybegynder
27. september 2006 - 19:26 #3
Det tror jeg ikke. Indholdet kommer fra en textbox(multiline). Her mener jeg at jeg taster ind i en textbox. kan en <asp:Literal> finde ud af det?
Kan nemlig ikke teste det før i morgen.

Og tak for hjælpen
Avatar billede thrytter Nybegynder
27. september 2006 - 22:21 #4
Hvis du indtaster linieskift i en textbox, vil disse ikke blive vist i en <asp:label> eller en <asp:literal>.

Du skal derfor lave en replace på teksten, eks.
  someText.Replace(System.Environment.NewLine, "<br>")

Replace'n kan placeres i DataListen's ItemDataBound handler

Private Sub someDataList_ItemDataBound(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.DataListItemEventArgs) Handles someDataList.ItemDataBound
  Dim lbl As Label
  Dim txt As String

  Select Case e.Item.ItemType
    Case ListItemType.AlternatingItem, ListItemType.Item
      lbl = CType(e.Item.FindControl("SomeLabel"), Label)
      txt = CType(e.Item.DataItem, DataRowView).Item("SomeText").ToString

      txt = txt.Replace(System.Environment.NewLine, "<br>")

      lbl.Text = txt
  End Select
End Sub

Er udpenslet lidt for overskuelighedens skyld.
Avatar billede flashit Nybegynder
28. september 2006 - 10:25 #5
Lige et par spg.

Den siger at e.Item.ItemType "is not a member of 'System.EventArgs'
Mangler jeg at importere et namespace?

I den linie:
txt = CType(e.Item.DataItem, DataRowView).Item("SomeText").ToString
Havd er DataRowView? og hvad er "SomeText"?

Mvh
Jakob

PS. Jeg arbejder i vb.net 2.0