Avatar billede nidyahou Praktikant
27. september 2006 - 15:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

kontrast på bærbar pc

Hej. jeg har en bærbar pc af samme type som ses her:

http://zepto.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=VeIFYindlUdm

Hvordan får jeg indstillet kontrasten på sådan en bavian og kørt en automatisk skærm guide mht. farvekorrektion hvis jeg kan det?
Avatar billede jokkejensen Novice
27. september 2006 - 15:23 #1
offtopic >> jeg har også lige bestilt sådan en fætter, skulle komme hjem 3 okt..

Er den lækker rent udseensmæssigt? - og er du overalt tilfreds ?
Avatar billede jokkejensen Novice
27. september 2006 - 15:25 #2
mht til farver, kan jeg se den benytter nvidia 7600..

Prøv at trykke højre på skrivebordet og vælg egenskaber..

Vælg fanebladet indstillinger
og herunder trykker du avanceret..

Her skulle der gerne være et "nvidia" kontrol panel, herinde kan du køre en automatisk farve korrigering.
Avatar billede nidyahou Praktikant
27. september 2006 - 16:08 #3
jeg har kigget lidt derinde, men jeg har svært ved at finde der hvor den selv kører farvekorrektion.

Ja det er en super smooth pc. Den har et udseende der slår. Eneste hage er at hvis man har 9 cells batteri kan det godt bryde designet lidt. Personligt bryder jeg mig dog meget godt op de brudte linier :)

Og ja, jeg har god grund til at være tilfreds. Det er en enormt lækker fornemmelse at man nærmest kan "mærke" at dual core'n arbejder fordi man kan køre mange processer på engang uden at den er den er langsom om at finde nye ting frem. Det eneste jeg kan blive irriteret over er fladskærmen som jeg lige skal vænne mig til, de har jo af og til nogle skøre vinkler, men altså det er helt klart en high-performance pc med sans for detaljer :)
Avatar billede jokkejensen Novice
27. september 2006 - 16:15 #4
hmmm jeg kan desværre ikke med sikkerhed sige det..  (sidder på arbejde og har ikke nvidia)

Men jeg mener at du gennem kontrolpanelet kan tage "nvidia control panel" - du har godt nok installeret de nyeste drivere fra nvidia.com
Avatar billede nidyahou Praktikant
27. september 2006 - 16:29 #5
hvor kan jeg evt. hente nvidia control panel?
Avatar billede black-vise Nybegynder
27. september 2006 - 23:55 #6
Du kan både instille dem ved at hente nvidia control panel her : http://www.nvidia.com/object/nv_control_panel.html

eller ved at gå ind i bios under opstart (f2) der burde du også kunne indstille det.
Kan du i hvert fald på de bærbare jeg har haft / har
Avatar billede nidyahou Praktikant
28. september 2006 - 16:24 #7
det link der er til nvidia control panel der er til windows vista brugere.
Avatar billede black-vise Nybegynder
29. september 2006 - 00:27 #8
Ja okay det må du sku undskylde. .. Tænkte ikke klart, dette skyldes da jeg sidder med windows vista på begge mine maskiner, 2 sek finder lige nyt link
Avatar billede black-vise Nybegynder
29. september 2006 - 00:28 #9
Avatar billede nidyahou Praktikant
29. september 2006 - 16:25 #10
så mangler du bare at finde en der også fungerer til notebooks :)
Avatar billede nidyahou Praktikant
03. oktober 2006 - 16:05 #11
jeg fandt ud af det... hvis andre har problemet kan de finde driveren på 3dguru :o)