Avatar billede mwhas Praktikant
27. september 2006 - 13:29 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

PDA med TMC

Hej eksperter

Jeg har tænkt på af købe en PDA for vil godt havde en digital kalender, men vil også gerne havde en GPS med TMC for det er jo smart når man kører omkring københavn hverdag, men synes de GPS'er jeg har kigge på hvor der er indbygge TMC i er der ikke nogle kalender/Telefonbog i og det er ikke fed

Hvilke PDA/GPS ville i vælge max 3000kr.

mvh
mwhas
Avatar billede a1a1 Novice
27. september 2006 - 14:23 #1
hvad med en der også er telefon
http://www.expansys.dk/product.asp?code=138257&tab=2

der står dog..
GPS - Embedded SiRF Star III chipset, TMC function supported*, SiRF Instant Fix ( Ephemeris Extension ) (*PLease note G500+ can support TMC, but need mapping software to support as well. Currently, no mapping software can support. Therefore, TMC function is unable to function.)
Avatar billede mwhas Praktikant
27. september 2006 - 14:44 #2
den er rigtig fed og vil da også gerne havde med telefon i men den er for stor max 5cm i breden hvis man skal havde den i lommen og denne er 6,2cm så derfor vil jeg heler spare telefonen og en del penge for med TMC model som ikke er med her kommer den hurtig op på 6000kr og der rigtig mange penge ;)
Avatar billede LNG.DK Novice
27. september 2006 - 18:25 #3
Du kan ikke få en PDA med tilhørende TMC til 3000 kr. Et tmc modul koster typisk i omegnen af 1000 kr. hvilket efterlader 2000 kr. til pda og navisoftware. Bedste løsning er http://shop.vicsat.dk/shop/productinfo.asp?id=5707494005454 og tilkøbt TMC senere.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. september 2006 - 19:25 #4
Diggs - ja den løber så op i 4000,- :)
TMC er understøttet allerede - skal ikke tilkøbes.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. september 2006 - 19:27 #5
Må hellere rette mig selv:
TMC er understøttet, men kræver en GPS enhed med plads til FM antennen til TMC.
(TMC sendes på FM båndet)
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. september 2006 - 19:29 #6
Denne skal bruges til Loox N500 med X-Road: http://shop.vicsat.dk/shop/productinfo.asp?id=VICSAT+TMC+GPS+PAKKE
Avatar billede mwhas Praktikant
28. september 2006 - 07:49 #7
Okay er det så muligt af få en GPS med indbygge tmc som har  kalender/telefonbog til de 3000kr?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2006 - 09:17 #8
øøøhh... nej.

Der er vist en del begrebsforvirring her ;)
En GPS er en modtager - den kan ikke indeholde TMC (GPS=http://shop.vicsat.dk/shop/productinfo.asp?id=5707494000084)

Nej - til 3000 får du ikke en navigationsenhed (dette kalder vi det lige for at gøre det nemt) til 3000 kr. med indbygget TMC+kalender og telefonbog, da du her skal have et styresystem at køre dette på.
Dvs. du i bund og grund skal bruge en PDA med indbygget GPS og software der understøtter TMC.

Der er bedste bud den Loox N500 m. X-Road.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2006 - 09:18 #9
Og husk at købe em TMC GPS, så du kan BRUGE tmc med den Loox N500.
Avatar billede mwhas Praktikant
03. oktober 2006 - 18:07 #10
Hej igen hvad med Mio/Mitac A710 den koster godt 4498kr ialt, men så for jeg jo en PDA der kan være i lommen og en mobil telefon oveni.

http://www.bj-trading.dk/dk/info.asp?varenr=133258 - mitac 3899kr
http://www.bj-trading.dk/dk/info.asp?varenr=133271 - mio TCM 599kr

ialt 4498kr den jo kun 20kr mere en Fujitsu Siemens Pocket LOOX N500 med GPS & TCM
Avatar billede mwhas Praktikant
29. oktober 2006 - 11:34 #11
jeg lukker her venter og kigger hvad der kommer af navigationsenheder forskel Nokia N95 ser spænde ud ;)
Avatar billede mwhas Praktikant
29. oktober 2006 - 11:34 #12
lukke
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. oktober 2006 - 14:45 #13
ok - selv tak....
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. oktober 2006 - 14:47 #14
Måske du burde kigge i din karma?
Det er ikke populært at tage point selv...

Du spørger: Hvilke PDA/GPS ville i vælge max 3000kr.

Dette får du bud på, alligevel tager du point selv...
Avatar billede mwhas Praktikant
30. oktober 2006 - 10:24 #15