Avatar billede spif2001 Nybegynder
27. september 2006 - 12:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vista bagudkompabilitet

Visual Studio 2003 og lavere kan ikke køre på en Windows Vista!

http://www.computerworld.dk/art/35832?a=newsletter&i=674

Hvis man læser artiklen, er grunden:

"...at der er væsentlige ændringer i Windows Vista i forhold til tidligere Windows-versioner."

Hvad kan så ellers ikke køre på en Vista? Virker det ikke lidt skræmmende, at MS egne produkter ikke kan køre på Vista? VS 2003 er jo ikke ligefrem oldnordisk - jeg sidder da selv og laver ting på mit arbejde i VS 2003 engang imellem.

Hvad mener i?
Avatar billede hacked Nybegynder
27. september 2006 - 15:16 #1
Jeg mener, at det er ok, at Microsoft er gået på kompromis for istedet at kunne levere et bedre styresystem end de foregående.
De har dels ændret fundamentet (driver engine ect.) for selve styresystemet samt tilføjet nye features heriblandt brugergrænseflade Aero, som nævnes i artiklen.
WPF med Xaml synes jeg personligt er et skridt i den rigtige retning hvad angår udvikling af brugergrænseflader ect.
Generelt synes jeg opdelingen WPF, WWF og WCF er god.
Hvis man ellers har fulgt lidt med på channel9 ect. vil man nok ikke blive så forarget over artiklen.
Man bliver nødt til, at sætte en grænse et sted ellers kan man blive ved. Der findes trods alt stadig mennesker på denne jord der bruger windows 95 med programmer fra samme periode. Generelt tror jeg, du kan være ganske rolig. Det er trods alt bedre, at de ofre et udviklingsværktøj fremfor andre mere vitale dele fx. office løsninger ect.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
28. september 2006 - 10:53 #2
hmmm...

Det er jo ikke kun bagudkompabilitet det er galt med:

http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=3986622/

Release Candidate 1 har eksempelvis følgende programmer den ikke kan afvikle:

2RC1 er ACDSee v.6.0, Avast! Home Edition v4.7, Adobe Premiere Pro 1.5, Oracle Developer Suite 10g v10.1.2.0.2, Cisco Security Agent v5.0 (32 bit), ZoneAlarm Pro 6.5.x, , SimCity 4 (64 bit)"

32 bit og 64 bit programmer, der ikke kan afvikles!!!

Ingen programmer kan vide sig sikre så!
Avatar billede hacked Nybegynder
28. september 2006 - 13:04 #3
Mon ik der kommer en opdatering til nogle af de programmer du nævner? Microsoft får trods alt hele tiden feedback tilbage fra firmaer hvis produkter ikke virker. Vista er ikke udkommet endnu så ro på :) RC1 er ikke final version men en version der gør at firmaerne endelig kan teste deres produkter på et nogenlunde stabilt fundament.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
28. september 2006 - 13:53 #4
:) hæ

...men er der et sted, hvor man kan se, hvilke faktorer der gør sig gældende, for at et program ikke kan afvikles på Vista?
Avatar billede spif2001 Nybegynder
29. september 2006 - 09:05 #5
lukker lige - se http://www.eksperten.dk/spm/735380 for muligt svar på mit sidste spørgsmål.