Avatar billede ufj Nybegynder
27. september 2006 - 11:44 Der er 2 kommentarer

Bærbar - så lydløs som muligt.

Kære alle

Jeg kan se, at der er en del spørgsmål ang. bæbare, men jeg håber alligevel, at der er nogle, som vil hjælpe mig med at komme helt i mål. Og mit mål er at få en ny bærbar! Jeg trækkes til daglig med en ca. 3½ år gammel Fujitsu-Siemens Pentium 4 2,4 GHz, som larmer som et mindre krafværk, og jeg ønsker noget lydløst, let, mindre og federe...

Jeg har p.t. en Acer Aspire 3628 hjemme på prøve:
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4406901890&frompage=m
...og det slår mig egentlig umiddelbart som om, man får en del for pengene. Men den larmer stadig lidt...

Jeg har alternativt kigget på denne:
http://www.computercity.dk/Product/Product.aspx?id=98633&sName=Computer+-+Laptop
Nogen, der har gode erfaringer med denne eller noget lignenede (AMD)?

Lang historie kort: Hvad skal man kigge på, når man vil have en laptop, der er så lydløs som muligt? Er det muligt at få en - stort set - lydløs laptop med nogle alligevel ordentlige specs for 8 - 9000 kr.? Har Intels chipnumre noget at sige f.s.v. angår støjniveauet?

Hvis der allerede eksisterer en tråd, som kan besvare disse spørgsmål, må I meget gerne nøjes med at henvise mig til denne. Ellers håber jeg, der er nogen, der kan hjælpe mig videre...gerne direkte med et alternativ...

Mvh.

Uffe
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. september 2006 - 12:00 #1
Onboard grafik
4200 rpm diske
Intel Centrino el. AMD Turion

Dette er hovedpunkterne for at få en lydløs bærbar.
Avatar billede plerik Nybegynder
29. september 2006 - 16:20 #2
Centrino basseret maskiner fra ASUS er så godt som lydløse.