Avatar billede john_dk_83 Novice
26. september 2006 - 11:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg af fladeskærm - betydningen af ms?

Lige nu bruger jeg en monitor fra Compaq af model MV720 (meget gammel). Monitoren er 17 tommer, og jeg overvejer at få den skiftet ud med en fladskærm. Jeg bruger computer mest til at spille og lave lektier. Spillene jeg spiller mest er Warcraft, Diablo og Civilisation.

Fortiden har jeg fået et godt tilbud på en sony fladskærm på 17 tommer og 12 ms. Jeg spurgte forhandleren til råds om hvad der er godt at brug i mit tilfælde, og vedkommende råder mig til at anskaffe et skærm på 8 ms.

Spørgsmålet er, kan en 12 ms skærm dække mig behov? Hvor hurtigt er mit nuværende skærm? Grunden til at jeg spørge det sidste spørgsmål er, at hvis min nuværende skærm er langsommere end 12 ms, kan den ny skærm vel sagtens trække?

Forresten så koster fladeskærmen 1300 kr.
Avatar billede robotten Praktikant
26. september 2006 - 11:41 #1
En 12 ms skulle kunne dække dit behov. Min erfaring siger meg, at grænsen mellem de skygger der forekom på langsommere skærme, og så en 12 ms er udvisket.

Men er det en ny skærm, du har fået tilbud på (i så fald, er den for dyr...)?
Ellers gav en hurtig kelkoo søgning fx denne:
http://www.computercity.dk/index.aspx?Identifier=DK36824

Hvor du får en ny og hurtigere for 200 mere.
Avatar billede robotten Praktikant
26. september 2006 - 11:42 #2
Mig der ikke læser ordentligt, det er en ny skærm kan jeg se - beklager :)
Avatar billede robotten Praktikant
06. oktober 2006 - 11:23 #3
Sker her mere?
Avatar billede robotten Praktikant
11. oktober 2006 - 14:40 #4
Hep!