Avatar billede scarface335 Nybegynder
26. september 2006 - 09:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

JOIN sætninger

Hej ville høre om nogen kan forklare forskellen på de forskellige join typer, INNER JOIN, LEFT JOIN, RIGHT JOIN.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
26. september 2006 - 10:03 #1
INNER JOIN returnerer alle rækker fra den første tabel, hvor der er en matchende række i den anden tabel. Rækker uden match returneres ikke.

LEFT JOIN returnerer alle rækker fra den første tabel, også selvom der ikke er en match i den anden.

RIGHT JOIN returnerer alle rækker fra den anden tabel, også selvom der ikke er en match i den første.

Yderligere uddybet:

http://www.w3schools.com/sql/sql_join.asp
Avatar billede scarface335 Nybegynder
27. september 2006 - 12:36 #2
Tak for det bare smid et svar :-)
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
27. september 2006 - 12:59 #3
Svar! :D

Håber det kunne bruges.
Avatar billede scarface335 Nybegynder
27. september 2006 - 15:47 #4
det kan det og endnu en gang takker :-)