Avatar billede mirro Nybegynder
26. september 2006 - 09:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Målsætte program

Kan man få en billigere version af Autocad der kan aflæse et mål fra tegninger - uden at skrive på dem ?

Har tit brug for, i forbindelse med mit arbejde, at kunne lave en måling - i tilfælde af det er smuttet for konstruktøren...
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2006 - 09:42 #1
Jeg mener Voloview Express fra Autodesk kan det ønskede.
Prøver lige at finde et link.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2006 - 09:48 #2
Her er et link til Voloview 2.1
http://www.dani-tech.com/navisearch.asp?HTMLFILE=DK_download&LANGUAGECODE=DK

Jer er ikke 100% sikker på den kan, men jeg tror det.
Avatar billede mirro Nybegynder
26. september 2006 - 09:59 #3
Den kan desværre ikke, den kan markere at konstruktøren skal målsætte det - men det var for at slippe for det led :)
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2006 - 10:04 #4
Okay, det må så være en anden udgave af Voloview der kan det.
Jeg har selv brugt den på mit arbejde, til lige nøjagtig det du søger.

Skal først på job i aften, så vil jeg undersøge hvilken udgave af Voloview jeg har installeret på min PC, og se om jeg kan finde et link til download.

Vender tilbage i morgen, hvis du ikke har fået et brugbart svar inden.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
27. september 2006 - 03:29 #5
Jeg har fundet ud af at det er Voloview 3,0 jeg har på min arbejdscomputer, men jeg kan desværre ikke finde et sted at downloade den.
På Autodesk's hjemmeside står der at den ikke sælges længere.  :-(

Jeg tror du kan finde et andet peogram på Autodesk's hjemmeside som kan det ønskede.
Men det er sikkert ikke gratis.
http://www.autodesk.dk/adsk/servlet/index-w?siteID=445226&id=8011177
Avatar billede mirro Nybegynder
27. september 2006 - 09:10 #6
Fandt et her, der kan det ønskede:

http://www.infograph.com/products/dwgviewer/DWGdownload1.asp

Så kan andre forhåbentlig få glæde af det også...

Tak for hjælpen :)
Avatar billede vejmand Juniormester
28. september 2006 - 02:56 #7
Selv tak, det kan jeg måske også selv bruge engang.  :-)