Avatar billede photop Nybegynder
25. september 2006 - 21:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fladskærm flimrer

Jeg har købt mig en spritny Samsung SyncMaster 940BF. Den fungerede fint indtil i dag hvor jeg pludselig ikke kunne få noget billede frem på den efter at computeren havde været på standby og blev "vækket" igen. Der er vel at mærke ikke blevet installeret eller ændret noget på computeren. Det virkede før den gik på standby, men en times tid senere virkede det altså ikke længere.

Jeg kører med skærmens max-opløsning: 1280 x 1024 og med en refresh-rate på: 60 Hz

Skærmen virker upåklageligt når jeg slutter den bærbare til, ligesom den stationære computer fungerer fint når jeg kører med min gamle CRT-skærm. Men kombinationen af stationær computer og fladskærm er helt gal lige nu. Nogen der ved hvad der kan være galt - og hvordan det kan løses?
Avatar billede john.doe Nybegynder
26. september 2006 - 08:56 #1
det er din comp. der ikke fungere, genstart den og lyt efter
evt. fejlbeep.
Avatar billede photop Nybegynder
26. september 2006 - 20:47 #2
Jeg tror nu mere på at det enten er en indstillingsfejl, eller også er skærmen simpelthen i uorden... Den har nemlig gjort nøjagtig det samme på den bærbare siden. Efter at computeren var gået på standby ville skærmen ikke vise noget billede når computeren blev vækket op igen!

Desuden har jeg kigget lidt i manualen, og der står at skærmen, når denne ikke er forbundet til nogen computer burde levere en OSD-besked midt på skærmen med en tekst om at der ikke kunne findes noget signal. Dette sker ikke - i stedet kommer der en masse farvede striber, der gradvist bliver mere og mere hvide inden showet starter forfra!
Avatar billede photop Nybegynder
27. september 2006 - 07:14 #3
I øvrigt er der så vidt jeg kan høre ikke nogen fejlbeep under opstarten...
Avatar billede photop Nybegynder
17. april 2007 - 08:40 #4
Lukker - Det var skærmen, den var gal med, og den er naturligvis for længst byttet!