Avatar billede decrypto Nybegynder
25. september 2006 - 17:59 Der er 1 løsning

Problemer med at tilgå mine server kontroller vha. JavaScript

Hej

Jeg har et irriterende problem. I mine usercontrols har jeg en hel masse server kontroller, fx textboxes og dropdownlister. Disse kontrolller bliver naturligvis til HTML tags, som traditionelle input felter etc.

Problemet er at jeg skal bruge nogel klientside javascript kode til forskellige opgaver, og her har jeg svært ved at referere til mine tags. Det viser sig nemlig at samtlige server kontroller er blevet prefixet med et "ctl" som fx "ctl06_", som gør at mit javascript ikke fungerer. Hvis jeg hardkoder værdierne i mit javascript virker det...., men det er jo ikke en holdbar løsning. Hvordan kommer jeg udenom det? I det mindste, hvordan kan jeg få fat i værdien?

<input name="ctl06$_Bynavn" type="text" id="ctl06_Postnr" />

Håber det var forståeligt. :-)
Avatar billede decrypto Nybegynder
29. september 2006 - 13:34 #1
Jeg fik løst problemet ved bare at skrive clid response.write ud inden for mine javascript tags