Avatar billede megadragon Nybegynder
24. september 2006 - 18:53 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Er det muligt at have en virtual skærm?

Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af, om det er muligt at lave en virtual skærm på ens computer.
Det er vil bruge den til, er at jeg ville kunne lave noget på min computer, samtidig med at der køre et spil som ikke kan minimeres
Jeg har prøvet med den funktion der følger med nView, der giver en flere skivebordere, det virker dog ikke.
I effekt vil jeg gerne have det som om at jeg har 2 skærme sluttet til min computer, med hver sit skrivebord. jeg vil så kunne skifte mellem disse ved en taste-kombination eller ligende.
Håber i kan hjælpe

PS. jeg har Windows XP Pro
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. september 2006 - 20:16 #1
Linux har i mange år kørt med virtuelle skærme, her kan du veksle mellem mindst 4 forskellige skriveborde.

I XP kunne VMWare være et alternativ, godt nok ikke virtuelle skærme, men virtuelle maskiner. Med XP kan du starte så mange andre virtuelle XP'er som du har ressourcer til
Avatar billede megadragon Nybegynder
24. september 2006 - 20:47 #2
Jeg vil ikke skifte til Linux, da det vil være et for ekstremt tiltag for at spille.
og som du selv siger, så er VMWare til virtuelle maskiner, og ikke skærme.
Men jeg fandt selv en løsning, og programmet hedder Perfect Screens
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. september 2006 - 00:59 #3
Microsoft Powertoys kan lave flere skærme for dig.