Avatar billede ircnoob Nybegynder
24. september 2006 - 09:40 Der er 13 kommentarer

Fejl i næsten samtlige sider

Har indtil videre ikke kunnet få ret meget til at virke på mit webhotel .. :(  .. nogen der ved hvad der er galt her..  ?

En simpel side fungerer, men her fx har jeg blot brugt wizard til at generer en login skærm og database.. Mit webhotel kører med MS sql express så burde jo køre af sig selv ikke ?

Server Error in '/' Application.
Configuration Error
Description: An error occurred during the processing of a configuration file required to service this request. Please review the specific error details below and modify your configuration file appropriately.

Parser Error Message: It is an error to use a section registered as allowDefinition='MachineToApplication' beyond application level.  This error can be caused by a virtual directory not being configured as an application in IIS.

Source Error:

Line 25:
Line 26:    <system.web>
Line 27:         <authentication mode="Forms">
Line 28:             <forms cookieless="AutoDetect" loginUrl="~/AccessDenied.aspx" name="TBHFORMAUTH"/>
Line 29:         </authentication>

Source File: E:\inetpub\vhosts\xxx\httpdocs\app_code\web.config    Line: 27

It is an error to use a section registered as allowDefinition='MachineToApplication' beyond application level.  This error can be caused by a virtual directory not being configured as an application in IIS. (E:\inetpub\vhosts\xxx\httpdocs\app_code\web.config line 130)

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.42; ASP.NET Version:2.0.50727.42
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. september 2006 - 09:43 #1
Har du lagt siden i roden af webstedet ?
Hvis ikke så skal du det.
Fejlen kommer fordi at den mappe som den webside ligger i ikke er defineret som en applikation i IIS.
Avatar billede ircnoob Nybegynder
24. september 2006 - 09:50 #2
Default.aspx ligger i root ja
Avatar billede ircnoob Nybegynder
24. september 2006 - 09:50 #3
altså httpdocs ..
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. september 2006 - 10:04 #4
jo jo men det er ikke godtnok.
Indholdet af httpdocs skal ligge i xxx mappen som må vær roden af dit websted.
Avatar billede ircnoob Nybegynder
24. september 2006 - 10:08 #5
? .. indholdet af httpdocs skal ligge i xxx mappen ?? Indholdet ligger jo i httpdocs ?

xxx er navnet på mit webhotel .. Jeg har ikke skriverettigheder der.. men er jo default.aspx der bliver vist på siden når jeg ligger en simpel .net side op, der også er placeret i httpdocs ? Der virker det jo .. ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. september 2006 - 10:27 #6
Misforstod opbygning af dit websted sorry :(
Jeg formoder at det du har virker lokalt.
Jeg vil anbefale at du får checket opsætningen af dit websted hos din udbyder.
1. DU skal have den rigtige connectionstring til sql express databasen.
2. De skal sikre sig at httpdocs mappen er oprettet som en applikation i IIS.
3. At du har adgang til at bruge asp.net 2.0 på dit websted.
Avatar billede ircnoob Nybegynder
24. september 2006 - 13:41 #7
oki tak.. Følgende er fra web.config ... virker lokalt, men burde det ikke også række på webhotellet ? Er uploaded som det ligger lokalt, med databasen i httpdocs/App_Data .. I info til databasen hos host står der bare at adressen til databasen er "localhost" ..

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<configuration>
  <connectionStrings>
    <add name="ConnectionString" connectionString="Data Source=.\SQLEXPRESS;AttachDbFilename=|DataDirectory|\ASPNETDB.MDF;Integrated Security=True;User Instance=True"
      providerName="System.Data.SqlClient" />
  </connectionStrings>
  <system.web>
    <customErrors mode="Off"/>
  </system.web>
</configuration>
Avatar billede ircnoob Nybegynder
24. september 2006 - 14:39 #8
Der er jo godt nok ikke angivet noget med password eller login .. kræves det mon ? men melder den da ikk fejl om ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. september 2006 - 16:43 #9
Måske ikke men jeg tror at du vil få mere ud af at kontakte din udbyder.
Du har ikke kontrol over webstedet, derfor kan du ikke administrerer inde i IIS.
Avatar billede ircnoob Nybegynder
24. september 2006 - 20:03 #10
Ryddede lidt op nu ser det anderledes ud :p

Line 14:    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
Line 15:    {
Line 16:        GridView1.DataSource = Membership.GetAllUsers();
Line 17:        GridView1.DataBind();
Line 18:    }

Line 16:        GridView1.DataSource = Membership.GetAllUsers(); protesterer den over..  virker lokalt

Source File: e:\inetpub\vhosts\xxx\httpdocs\Default.aspx.cs    Line: 16

Stack Trace:

[InvalidOperationException: Instance failure.]
  System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.GetConnection(DbConnection owningObject) +437
  System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.GetConnection(DbConnection owningConnection) +82
  System.Data.ProviderBase.DbConnectionClosed.OpenConnection(DbConnection outerConnection, DbConnectionFactory connectionFactory) +105
  System.Data.SqlClient.SqlConnection.Open() +111
  System.Web.DataAccess.SqlConnectionHolder.Open(HttpContext context, Boolean revertImpersonate) +84
  System.Web.DataAccess.SqlConnectionHelper.GetConnection(String connectionString, Boolean revertImpersonation) +197
  System.Web.Security.SqlMembershipProvider.GetAllUsers(Int32 pageIndex, Int32 pageSize, Int32& totalRecords) +1658
  System.Web.Security.Membership.GetAllUsers(Int32 pageIndex, Int32 pageSize, Int32& totalRecords) +65
  System.Web.Security.Membership.GetAllUsers() +26
  _Default.Page_Load(Object sender, EventArgs e) in e:\inetpub\vhosts\xxx\httpdocs\Default.aspx.cs:16
  System.Web.Util.CalliHelper.EventArgFunctionCaller(IntPtr fp, Object o, Object t, EventArgs e) +15
  System.Web.Util.CalliEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) +34
  System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +99
  System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +47
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +1061
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. september 2006 - 20:10 #11
Det kunne tyde på at database forbindelsen fejler.
Avatar billede ircnoob Nybegynder
24. september 2006 - 20:27 #12
jaa :)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. september 2006 - 20:39 #13
Du skal nok få snakket med udbyderen om den connectionstring du skal bruge.
Hvis det ikke står i dine parpire.