Avatar billede fuzzmeister Nybegynder
23. september 2006 - 13:21 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Computer går ud nå jeg gamer.

Har problem nå jeg spiller f.esk battlefield 2 eller F.E.A.R over en time måske har min computer meget med bare lige pludselig at få et "blackout" hvor den bare går ud altså slukker? hvad kan det skyldes?
Avatar billede allanfo Praktikant
23. september 2006 - 13:40 #1
Det lyder som et varmeproblem. Pil siden af, og støvsug alt fnuller ud (uden at mundstykket rører ved noget). Kontroller, at din CPU-blæser har masser af luft at arbejde med. Sørg for at der er indsugning af køleluft forfra eller fra siden, som så pustes ud bagpå.

Hvis du har flade ATA-kabler, så skift dem med runde. Prøv evt. med en slot-køler ved dit grafikkort.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
24. september 2006 - 00:40 #2
Prøv at installere Speedfan, spil ½ time, og se hvad Speedfan siger.
Avatar billede fuzzmeister Nybegynder
24. september 2006 - 16:46 #3
fik installeret speedfan, og det så ud somom min CPU blæser var for varm kom hvertfald sådan et "fire" ikon,men fik hvertfald åbnet computeren og den så ikke særlig støvede ud, men fik da renset den helt. men vil lige prøve at spille igen og se hvad der sker. og så vende tilbage med en update. Men tak for svarene so far =)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
24. september 2006 - 17:15 #4
"Fire"- ikonet er indstillet på en standardindstilling, omkring 50-55 grader. Denne temperaturindstilling er som regel for lav til en CPU, og for høj til næsten alt andet. Hvad sagde temperaturen?
Avatar billede fuzzmeister Nybegynder
24. september 2006 - 17:35 #5
48 grader og hvis jeg begynder på et spil eller ligende ligger den på 50+
den der hedder AUX1 fan ligger på 51+ ved ikke lige hvad det er :D
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
24. september 2006 - 17:43 #6
Det lyder voldsomt. Den nemmeste måde at finde ud af hvad de forskellige målinger viser, er at køre nogle test på computeren. Cpu test, grafikkort test o.s.v.

OBS: Det er for eksempel ikke alle grafikkort der har indbyggede temperaturføler. Der må fingrene til hjælp. Husk at slukke for både PC og forsyning!!! Og husk, altid at have låget på kabinettet, ellers er der slet ingen cirkulation!!
Avatar billede fuzzmeister Nybegynder
25. september 2006 - 09:49 #7
Med hensyn til test hvordan ska jeg gøre det? program jeg ska installer eller? er lidt n00b må jeg indrømme hehe
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
26. september 2006 - 09:40 #8
Du kan måske bruge Sisoft Sandra Lite. Ved ikke lige hvad den har af testprogrammer.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. oktober 2006 - 01:27 #9
Har du testet?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. oktober 2006 - 00:55 #10
??
Avatar billede fuzzmeister Nybegynder
11. oktober 2006 - 09:21 #11
heya akyhne nej fik ikke testet men udfra de oplysninger fra speedfan, overbevist om at CPU bliver for varm, så har købt ny køler (Thermalright XP-120 + 120mm blæser)
samt chipset køler og zalman køler til GFX kort. så hvis den bukker under så sku det hvertfald ikke være kølingen:D

men tak for hjælpen post et svar så du kan få dine point ^^
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. oktober 2006 - 10:36 #12
Ok. Velbekomme.
Avatar billede fuzzmeister Nybegynder
12. oktober 2006 - 20:59 #13
fået sat det nye gear i og temp drop fra 48-52 til 28-33 :D løre MEGET bedre nu =)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. oktober 2006 - 21:04 #14
Super. Sig endelig til hvis du oplever crash.