Avatar billede jfunch Nybegynder
23. september 2006 - 10:23 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken dvd brænder?

Hey, jeg er på udkig efter en ny brænder..

Men hvilken skal jeg vælge? Har hørt godt om Plextor, men har også hørt at Pioneer skulle være mindst ligeså godt. Hvis man ser på prisen er Pioneer langt billigere. Kan det passe de er lige gode??

Jeg skal primært bruge den til at brænde dvd film med.

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede Rocky Juniormester
23. september 2006 - 10:56 #1
KØB plextor... har ALDRIG haft en bedre dvd drænder end den/dem... jeg får aldrig brænder fejl (lag)...
Avatar billede Rocky Juniormester
23. september 2006 - 10:59 #2
---glemte dette---

anbefaler: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=215857

jeg har selv plextor 716 tror jeg nok den hedder...
Avatar billede jfunch Nybegynder
23. september 2006 - 11:11 #3
Havde regnet med denne: http://www.itbutikken.dk/i/153982/1.htm

Det er vist også den du har linket til:)

Men nu er jeg efterhånden blevet overbevist om at Plextor bare er skide godt, det siger rigtig mange!
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. september 2006 - 11:44 #4
Nok fordi Plextor hardware er i de fleste brændere :)

Har selv denne og har aldrig haft en fejl på over 50 skiver: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=750671
Avatar billede jfunch Nybegynder
23. september 2006 - 12:06 #5
Kan det ikke passe at Lite-On ejer Plextor? Altså det er lite-on dele der sidder i en plextor? Og så vidt jeg ved skal man holde sig fra lite-on..

Der er vist mange problemer med det mærke?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. september 2006 - 12:15 #6
http://www.hardwareonline.dk/vis_test.asp?tID=100&s=1

Myten der ikke passer:
LiteOn er IKKE lavet af Plextor, hverken af 2. Sorterings dele, eller nogen anden form. De fik en smule hjælp til at starte firmaet i 1995, af Plextor, men LiteOn og Plextor er uafhængige af hinanden, både produktionsmæssigt såvel som økonomisk, og salgsmæssigt. Det er to forskellige firmaer.
Avatar billede Rocky Juniormester
23. september 2006 - 14:52 #7
har selv prøvet liteon før plextor... LiteOn er noget LORT, har aldrig haft så mange brænder fejl
Avatar billede kogt Nybegynder
23. september 2006 - 16:02 #8
man skal jo hoerer det fra alle sider

jeg har aldrig nogensinde haft problemer med liteOn...!!! jeg har netop hoert at man skal holde sig fra plextor pga af braender fejl

men det skal oxo lige siges at du skal vaelge nogle ordentlige medier og braende paa

desuden saa er udviklingen naaet saa langt at en braender sjaellent laver fejl nu om dage... med mindre du saette fedtede fingre paa dvd'erne eller behandler dem daarligt... sollys og varme er oxo skidt for dvd'er saa lad vaere med og stille dem i vindueskarmen...

for ikke at snakke om priserne... en god DVD braender koster max 400 saa det er ikke saa dyrt igen

men find nogle tests af det produkt du er interesseret i, og begynd og laes... saa faar du som regel svar pa en masse spoergsmaal omkring produktet
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2006 - 21:26 #9
plextor sata modellen bruges her hos os
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
24. september 2006 - 00:38 #10
Havde aldrig problemer med min gamle LiteOn, men... Plextor læser ALT. LiteOn var et sidespring p.g.a. prisen, du ved den gang man gav 3000,- for en brænder. Men aldrig andet end Plextor her.
Avatar billede jfunch Nybegynder
24. september 2006 - 11:20 #11
Okay, mange tak for svarene!

Jeg anskaffer mig en Plextor brænder. Nok den jeg har linket til tidligere..