Avatar billede fbisoft Nybegynder
22. september 2006 - 11:59 Der er 7 kommentarer

Migration af lokalt projekt til server

Hejsa!
jeg har lavet et webproject i c#, der kører lokalt!, nu vil jeg gerne have det ud på et websted, i rod-dir på webstedet ligger der en masse i forvejen bl.a. er der et VB projekt! jer har smidt min projekt mappe i rod dir.... (Minmappe) og når jeg skriver www.mitwebsted.dk/Minmappe/minside.aspx får jeg følgende output:

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Configuration Error
Description: An error occurred during the processing of a configuration file required to service this request. Please review the specific error details below and modify your configuration file appropriately.

Parser Error Message: It is an error to use a section registered as allowDefinition='MachineToApplication' beyond application level. This error can be caused by a virtual directory not being configured as an application in IIS.

Source Error:

Line 44:            by Microsoft that offers a single logon and core profile services for member sites.
Line 45:    -->
Line 46:    <authentication mode="Forms">

er der nogen der har en ide?

på forhånd tak!
Avatar billede thanse21 Nybegynder
22. september 2006 - 12:13 #1
Du skal have angivet mappen som Applikation gennem IIS
Avatar billede fbisoft Nybegynder
22. september 2006 - 12:45 #2
det kan jeg ikke lige finde..... jeg højreklikker på min virtuelle mappe i IIS, og hvad gør jeg så..
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. september 2006 - 13:17 #3
Så trykker du på properties, og i det vindue du for frem har du en knap der står Create på.
Hvis du ikke kan se knappen - skal du sikre dig at du står i det faneblad der hedder Virtual Directory.
Mvh
Avatar billede fbisoft Nybegynder
22. september 2006 - 14:32 #4
hej igen
jeg har ikke en faneblad der hedder Virtual directory (har dansk version) men oversat har jeg heller ikke noget... i egenskaber er der et faneblad der hedder "mappe" og i underrubrikken er der et felt der hedder programinstillinger, til højre for den er der en knap der hedder fjern, når jeg trykker på den står der opret på knappen, den har jeg trykket på... for lang tid siden, i forbindelse med noget andet.. så jeg ved ikke rigtig hvordan jeg kommer videre...

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. september 2006 - 14:49 #5
Det er på den server du udgiver det til det skal gøres på.... Det er du med på ikke?
Hvis du ikke har hands-on med den server, er det noget du skal have din udbyder til at gøre for dig.
Mvh
Avatar billede fbisoft Nybegynder
24. september 2006 - 20:45 #6
ja, jeg har hands-on med serveren!, mit problem er at jeg kan ikke få det til at virke i en undermappe jeg laver, det virker kun hvis jeg lægger fillerne i roden...
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. september 2006 - 21:06 #7
Det skal gøres i alle de undermapper du ønsker at overskrive den type konfigurationer i - og du skal gøre det på den server din applikation skal køre på.
Hvis folderen var konfigureret som en application - ville den ikke give dig det som potentiel fejl.
(Det har jeg i hvert fald ikke oplevet tidligere).
Såh... Well... Jeg vil anbefale dig at gå din opsætning på IIS'en, på den server det skal køre, igennem igen.
Mvh