Avatar billede xenoxsis Nybegynder
21. september 2006 - 18:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

TV-Out problemer med GeForce 7900GT

Hej.

Jeg prøver inderligt at få min computer over på mit TV også. Jeg bruger NVidia Geforce 7900GT med de nyeste drivere. Jeg har i mit NVidia kort en udgang til TV out (7-pin multistick). Jeg har derefter en adaptor der laver 7-PIN om til S-VHS samt GUL Composite (Video). Dette går så til 3-composite i mit TV. Men jeg kan ikke få mit TV til at reagere, det er bare sort, jeg har testet kablet på andre måder, det virker.
Er der nogen der ved hvordan man gør med mit kort? Eller hvad der er galt?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
21. september 2006 - 19:32 #1
Du kan prøve denne recept.
Start med at hente den sidste nye driver til grafikkortet.
Guide til tv-out på geforce serien (Venligst udlånt af c-Holst . Eksperten.dk)
til de nyeste drivere

du har forbundet og genstartet din maskine.

højreklik på din skærm og vælg indstillinger.
Her må du ikke pille ved skærm nr 2, da den så vil blive aktiveret og brugt som en del af skrivebordet.
som udgangspunkt sætter du nu skærm 1 til 800 X 600 (giver det bedste resultat hos mig. Du kan altid ændre det senere

klik nu på avanceret og på fanebladet geforce-xxx

frem kommer en vinge, hvor du vælger "nview display mode"

finder nviewmodes og vælger clone/klon

højreklik på skærm 2 og vælg "select tv format"  vælg "advanced"
vælg "pal B denmark" og vælg composite eller svideo hvis dit tv understøtter dette. tryk på anvend og sig ok til du igen er ved "vingen"
driller det lidt, kan du vinge af i detect displays

tilbage til "nview display mode" højreklik på skærm 2, vælg "change resolution" flyt skydebaren til 800 X 600. Det er kun her du må ændre opløsningen på tvskærmen. aldrig ude i de alm indstillinger

nu skulle du gerne have billede på dit tv. er det ikke i farver kan det  være fordi dit tv ikke understøtter svideo. Vælg da composite eller køb en colorfix

gå nu ind i vingemenuen "full screen video"
skal dit tv-out primært bruges til videovisning, hvor afspilleren styres via din pcskærm vælg da secondary display.
vil du styre din afspiller og alle funktioner via din tvskærm, vælg da disable
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
21. september 2006 - 23:53 #2
Jeg har fulgt din anvisning til punkt og prikke, men mit TV er stadigt sort.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
22. september 2006 - 00:18 #3
Kan måske være din ledning det er galt med, bruger selv denne slags.

http://www.zepto.dk/Default.aspx?page=AccessoryPage&categoryid=LAxjICmcJmwm
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
22. september 2006 - 15:15 #4
Nej det er det netop ikke, for har TV kort, og det virker glimragende med mit TV kort. Tror det er noget GeForce noget. Du skrev om en guide i starten af din første tråd?
Jeg har også prøvet med programmet TV-Tool og det lader til at den kan se at jeg har et fjernsyn, og jeg har også prøvet med 2 forskellige fjernsyn. Men no dice so far...
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
22. september 2006 - 15:17 #5
http://www.av-connection.com/Functions/ShowPicture.asp?GroupID=117&TypeID=1

Dette er et lign kabel som det jeg har. Mit er bare OGSÅ med S-VHS.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
22. september 2006 - 15:29 #6
Her er noget mere om tv-out.http://www.skarven.dk/tvout/
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
22. september 2006 - 15:32 #7
Du kan eventuelt prøve med en ældre driver, såvidt jeg husker er det 81.98 du skal have fat i.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. oktober 2006 - 15:51 #8
Hvordan gik det?
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
19. oktober 2006 - 09:30 #9
Jeg har stadigt ikke fået formateret min computer. Og jeg kan ikke installere ældre drivere. Men du får accepteret svar om det virker eller ej :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
19. oktober 2006 - 10:26 #10
Takker, skriv igen i denne tråd efter du har formateret, hvis det stadig ikke virker.:-)