Avatar billede jowii Nybegynder
21. september 2006 - 13:49 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering + Kritik til akupunktur-side.

Hej,

Kunne godt bruge lidt kritik til denne side:
www.infoscape.dk/hjaelp/lone40.html
I skal ikke kigge på formuleringen, men kun på layout. Hvad synes i? Bare kom med alt den kritik i har, det hjælper mig kun videre :)

I må også godt lige fortælle hvilken en af disse to sider i synes bedst om,:
www.infoscape.dk/hjaelp/lone40.html
www.infoscape.dk/hjaelp/lone70.html

På forhånd tak..
Avatar billede keysersoze Guru
21. september 2006 - 19:16 #1
Der er ikke så mange der har svaret og det synes jeg er synd så her lidt fra mig.

Umiddelbart kan jeg bedst lide 40 da jeg bliver lidt forvirret af at kigge på den anden - men generelt vil jeg dog sige at siden generelt virker meget gammeldags i sit design og opbygning. Der er de rigtige informationer på og jeg er ikke i tvivl om hvad det er jeg er kommet ind på men designmæssigt er den i hvert fald 6-8 år for gammel - det virker lidt programmøragtigt designet. Teksten på siden er måske en test-tekst men hvis ikke vil jeg mene den også virker lidt for uovervejet - talesprogsagtig måske.

Generelt mener jeg ikke siden er grim eller noget - men den virker lidt for gammeldags i sit design til at man ville kunne lancere den i dag.
Avatar billede jowii Nybegynder
21. september 2006 - 20:49 #2
Tak, kan godt se hvad du mener. Hvilke farver eller hvad ville du gøre for at rette op på problemet. Tænkte at nu når det er akupunktur, så burde det være et stille og roligt design, uden kraftigere farver mm.

Nej teksten bliver slet ikke sådan bare for at have noget at "kigge" på.
Tak for dit svar, håber der er andre der vil svare? :-)
Avatar billede mobius6 Juniormester
21. september 2006 - 21:39 #3
kan kun vaere 100% enig i keysersoze's betragtninger, siden ser vitterligt ud som noget der er hevet frem fra skuffen efter 10 år dvale :-)

her er lidt inspiration til farver: www.colormatch.dk

vaelg en neutral bargrundsfarve til sitet , som er til at holde ud at se på i laengere tid. Vaelg 2 gennemgående farver til selve sitet, fx
#335579 og #786D32 (tilfaeldigt valg, men de står godt til hinanden og kan hj¿lpe med til at definere sitet, evt med #C4C4C4 som baggrundsfarve.

arbejd med kanter og linjer så det bliver merehomogent, lige nu ligner det 5 boxe der er klistret sammen uden synderlig omtanke for helheden.

når du får den rigtigt tekst så saerg for at formattere den så den er laesbar, ex

Jeg hedder XXX og er uddannet sygeplejerske og arkupunktor. Jeg vil

boer saettes:

Jeg hedder XXX og er uddannet sygeplejerske og arkupunktor.
Jeg vil..

...det vil i hoej grad samle indtrykket og goere det mindre rodet.

Arbejd lidt med menuerne, og soerg for de går helt til hoejrekant lige ud se de meget påklistrede ud, og ser ud som om de kunne falde ned hvert oejeblik:-)

evt kunne du tage en lidt mere "moderne" tilgang altså med en topbarre, venstre og hjre marginer og en text tungt midterfelt.
ex:  http://www.sundhedsguiden.dk/fagbeskrivelse.aspx?categoryId=22&article=2505

eller prve at samle materialet på faerre sider, som her fx: http://www.esph.dk/

begge er tilfaeldige sider, som "fungerer" :-)
Avatar billede jowii Nybegynder
22. september 2006 - 08:13 #4
Tak for et godt svar mobius !