Avatar billede scarface335 Nybegynder
21. september 2006 - 13:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Oversigt over de forskellige datatyper

Hej

Ville høre om nogen kan sende et link eller forklare hvad de forskeligge Data typer er så jeg  kan se forskellen på dem,
altså:

Varchar
nVarchar
char
nchar
real
int
Numeric

Kender de fleste, men ved for eksempel ikke hvad Numeric. Mit bedste bud må være at det er positive tal, da denn numeriske værdi af noget altid er positiv. Men en oversigt over havd de forskellige typer er eller et link til en side der forklare dem.
På forhånd tak.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
21. september 2006 - 13:23 #1
Her finder du nVarchar og nChar, og kigger du i menuen i venstre side, finder du også de andre:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms186939.aspx
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2006 - 13:23 #2
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2006 - 13:24 #3
numeric er et decimal tal uden regne unøjagtighed
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
21. september 2006 - 13:26 #4
Her er lidt information om UniCode data (nvarchar, nchar og ntext):
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms191200.aspx
Avatar billede scarface335 Nybegynder
21. september 2006 - 15:21 #5
Da i begge to var utrolig hurtige med det svar jeg havde brug, får den der først smider et svar pointene, dog vil jeg lige sige at så vidt jeg ved kan du ikke have et decimal tal hvor du 100% kan se dig fri fra regne nøjagtighed. Fet klassiske eksempel er vel PI :-), men jeg ved godt hvad du mener
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
21. september 2006 - 15:26 #6
svar ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2006 - 15:59 #7
du kan ikke have pi i en numeric, fordi du skal angive antal decimaler

en numeric kan have en praecis repraesentation af alle decimal tal
med det angivne antal decimaler

+-* vil vaere eksakte, / vil vaere eksakte hvis resultatet logisk matcher
antal decimaler
Avatar billede scarface335 Nybegynder
22. september 2006 - 08:55 #8
Klart men der er stadig
ingen der har smidt et svar
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
22. september 2006 - 10:24 #9
Vi prøver igen ;-)