Avatar billede thanse21 Nybegynder
21. september 2006 - 09:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Dump af DB til textfil

Hej Eksperter

Jeg synes, at der mangler en funktion til at lave et dump af en database i Enterprisemanageren.

Jeg skal bruge en database i script-form, dvs der skal være alle tabeller, views, stored procedures osv. Desuden skal nogle af tabellernes data også med i dumpet. Findes der funktionalitet til det? Og i så fald hvor?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
21. september 2006 - 10:23 #1
Mig bekendt findes der ikke én 'enkelt' funktion til dette, men du kan generere script til alle dine databaseobjekter (tabelelr, views, stored procedures m.m.) ved at gruge 'Generate SQL script...'. Dette menupunkt finder du hvis du f.eks. højreklikker på en tabel, og vælger menupunktet 'All tasks'

I DTS (jeg går ud fra det er SQL Server 2000 siden du skriver Enterpirse Manager), kan du lave en pakke som eksporterer de data du ønsker, til en eller flere tekstfiler.
Avatar billede thanse21 Nybegynder
05. juli 2012 - 09:21 #2
lukker