Avatar billede frichke Nybegynder
20. september 2006 - 10:54 Der er 1 løsning

Kan man finde 124 record ud af 1000 vha. en .txt fil.

Hej
Sidder dagligt og benytter en database med ca. 1000 records.
Nu skulle jeg lige finde 124 af dem frem så jeg kunne printe dem ud.
Hver record har et unikt løbenummer.
De 124 løbenumre har jeg i en txt fil på mit skrivebord.
Jeg vil gerne slippe for at skulle taste alle 124 numre ind i en række af 124 find requests.
Er det muligt at få Filemaker til selv at hente og fylde løbenumre ind.

Claus
Avatar billede hotsupport Nybegynder
22. august 2007 - 13:56 #1
Ja,

1. Opret et ekstra felt med type Text i din eksisterende database. Sæt Storage options til Global  (1 værdi for alle records)
2. Kopiér dine 124 numre ind i dette nye felt, således at der er et linieskift imellem hvert nr.
3. Definér en relation fra det nye felt, til det oprindelige (der kun indeholder ét nr. pr record)
4. Lav et Script med ét trin: Go to related Record, med indstillingerne: show all, og igennem den nye relation
5. Klik i feltet med alle numre og fyr scriptet af.

Nu har du netop de records der matcher ét af numrene i din liste!

/HotSupport