Avatar billede ml Nybegynder
20. september 2006 - 10:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opdater repeater mv. efter klik på kontrol

Jeg har en BulletList med autopostback, som på SelectedIndexChanged laver en cookie. Indstillingen i denne cookie bruger jeg til en fuktion som bl.a. bruges i en repeater på samme side.

Problemet er at repeateren ikke bliver opdateret med den nye indstilling når jeg har klikket på et punkt i BulleListen.

Da det er en universiel indstilling som har indvirkning på en masse ting på siden, har jeg ikke mulighed for at lave databind på repeateren ved postback.

Kan man på en eller anden måde få hele siden til at "DataBinde" i SelectedIndexChanged eller lignende?
Avatar billede snepnet Nybegynder
20. september 2006 - 11:12 #1
Umiddelbart kan jeg i det du skriver ikke se behovet for en cookie... Hvis det blot er en "indstilling" for den samme side du skal bruge.
Du kan altid kalde DataBind() på siden - eller de specifikke kontroller du måtte ønske at databinde.
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
20. september 2006 - 11:15 #2
Hvis vi siger at den indstilling du sætter med din bulletlist er et årstal (for eksemplets skyld) - kunne du have en konstruktion som denne:

void BindRepeater(int årstal)
{
  // koden der skal til for at hente data og udføre databinding.
}

void bl_SelecedIndexChanged(...)
{
  // hent valgt værdi som årstal og
  BindRepeater(årstal);
}

Mvh
Avatar billede ml Nybegynder
21. september 2006 - 08:39 #3
Problemet var netop at det var en generel indstilling for hele siden og at det derfor ville være meget besværligt at lave databind på alt.

Fandt på en løsning der virker fint, selvom den nok ikke er så "køn":

Response.Redirect(Request.RawUrl.ToString)
Avatar billede snepnet Nybegynder
21. september 2006 - 09:52 #4
Jeg kan ikke helt se problematikken må jeg sige.... Hvis du kalder
DataBind()
På din side - evalueres alle databindingsudtryk på de kontroller der ligger på siden - og hvis databindingen benytter din klassevariabel - ja så gør den jo bare det.
Mvh
Avatar billede ml Nybegynder
21. september 2006 - 10:34 #5
Vil du kalde DataBind på hele siden så?

Ved ikke om det er fordi indstillingen ligger i en usercontrol, men det kunne jeg nemlig ikke.
Avatar billede snepnet Nybegynder
21. september 2006 - 11:14 #6
Mmmm.... hvis du skal have et konkret bud må jeg se lidt kode - bare så jeg kan fatter hvad det er du laver.
Mvh