Avatar billede nidyahou Praktikant
19. september 2006 - 13:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

xp kan ikke finde modem

da jeg er ved at modernisere min fars computer, men han insisterer på at beholde sin superskod 56 k dial-up forbindelse selvom jeg har tilbudt ham at han kan blive koblet på min 3 Mbit (blære blære) bliver jeg nødt til at have hjælp.

Windows vil simpelthen ikke finde modem'et inde i internet options setup'en.

Hvis jeg siger at den skal lede efter nyt hardware finder den det, og den kan sagtens se at det sidder i COM 1, men der opstår en fejl under installationen (formegentlig fordi det ikke kan behandle noget hardware der er fra omkring kristi fødsel). Det gør så at den i device manager siger "this device is working properly", men stadig siger "missing device" når jeg vil fortælle min opkoblingssetup at der altså er et modem siddende i COM1 porten.

Hva faen gør man så?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. september 2006 - 15:06 #1
hvilket styrersystem, er han gået fra win98 til XP..?

Du skal nok ud på nettet og finde en 3. parts driver..du kan sikkert finde den på producenten af modem´s hjemmeside.
Ellers skriv her hvad det hedder, seriel nummer navn m.m..
Så kan vi prøve at finde den.O)
Avatar billede nidyahou Praktikant
19. september 2006 - 16:05 #2
han har fået min gamle... (og ja jeg har gjort den HELT ren, så det er ikke nogle gamle beskaduigede systemfiler eller noget i den dur) sat op med xp pro... hans gamle som jeg ser frem til at smide ud kørte win95. Det er et modem af mærket Atzech model 8600-E
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. september 2006 - 16:37 #3
prøv at hente den nye driver her, og se om det så ikke skule virke..->> http://www.aztech.com/support_download_modem.html#em6800
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. september 2006 - 16:38 #4
Avatar billede nidyahou Praktikant
12. november 2006 - 11:27 #5
gracias amigo