Avatar billede arnepedersen Forsker
19. september 2006 - 09:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Canon batteriholder til EOS kameraer

Er der nogen der kan give mig en forklaring på hvordan denne holder fungerer.
Der er to batterier i holderen, virker den sådan at kameraet først bruger det ene batteri således at man kun skal lade et batteri op ad gangen, eller bruger kameraet begge batterier - samtidig - så når batterierne er afladet, skal begge batterier oplades.
Det sidste er efter min mening ikke optimalt.
Avatar billede pehory Nybegynder
19. september 2006 - 19:26 #1
Hej Arne
Jeg kan på nuværende tidspunkt ikke besvare dit spørgsmål med sikkerhed. Men batterigrebet fungerer jo med ét batteri, så i mine øjne ville det være logisk at det derfor tømte det ene først, og derefter det næste.
Jeg får selv nogle flere batterier en af dagene. Så kan jeg teste det, og give dig et stensikkert svar.
Du kan også prøve at oprette en profil på fotokritik.dk (hvis du ikke allerede har sådan en), og spørge derinde.
Avatar billede Beach Mester
19. september 2006 - 23:08 #2
Det ekstra greb kan enten bruges med 6 opladelige celler (walkmann-størrelsen) og du kan bruge både opladelige & alkaline batterier.

Hvis du bruger den anden skuffe er der plads til et eller to af de originale canon batterier og sætter du begge batterier i så bruger kameraet af dem begge på en gang.

Du efterlyser en funktion hvor den kun bruger det ene og derefter det andet. Denne funktion findes faktisk også. De starter bare med at sætte kun et batteri i skuffen. Når det er løbet tørt skifter du det bare med batteri nummer 2:-)

Grunden til at man nok har valgt at bruge begge batterier på en gang er nok at de fleste efterspør længere levetid og det får man jo på den måde.

En anden ting du sikkert ikke har prøvet endnu er at det kun tager små 60 minutter at lade disse batterier. Så det er ikke som i gamle dage hvor man skulle vente i en evighed før man kunne bruge dem.

//Beach
Avatar billede arnepedersen Forsker
21. september 2006 - 14:18 #3
Tak så har jeg fået et savr.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2006 - 19:31 #4
Jeg kan på nuværende tidspunkt ikke besvare dit spørgsmål med sikkerhed. Men batterigrebet fungerer jo med ét batteri, så i mine øjne ville det være logisk at det derfor tømte det ene først, og derefter det næste

>>Forkert !

Jeg har et 30d kamera så jeg ved hvordan det kører ,har du 2 batterier med fx 1500mah i grebet  så får du et total på 3000mah til rådighed den bruger ikke det ene og går over på det andet .
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2006 - 22:20 #5
lukketid
Avatar billede arnepedersen Forsker
21. november 2006 - 22:51 #6
Ok.