Avatar billede apj Nybegynder
19. september 2006 - 04:31 Der er 1 kommentar

Skrive et tal og faa en tekst ud af det?

Jeg underviser i udlandet i oejeblikket. Naar jeg retter opgaver skal jeg give feedback mht. 12 forskellige ting.

Til hver ting (som f.eks. grammatik eller analyse dybde) giver jeg 2-3 liniers feedback. Disse 2-3 linier varierer i ca. 5 trin a la Very good, good, satisfactory, adequate, not adequate (blot laengere..).

Jeg har nu faaet den ide at man kunne lave en html-side (javaskrift?) hvor man kan trykke 12 svar mht. til elevens niveaus paa de 12 omraader ind. Naar man saa trykker "go!" kommer der en faerdig skriftlig feedback ud.

Det er i virkeligheden det jeg goer alligevel, men dette ville goere det hele meget nemmere. (Derudover ville jeg saa ogsaa give noget helt konkret feedback til den enkelte opgave)

Er der nogen der har en ide til hvordan dette kan laves og evt i hvilket program?
Avatar billede apj Nybegynder
20. september 2006 - 05:40 #1
Er der nogen der ved det?