Avatar billede ronnisp Nybegynder
18. september 2006 - 22:01 Der er 5 kommentarer

Begrænset eller ingen forbindelse til nettet hos en ny bærbar

Hej

Min kæreste har lige fået en ny bærbar (med Win-XP pro), som jeg har installeret alle de nødvendige ting på. Under disse installationer var jeg flere gange på nettet uden problemer hos mig selv.

I hendes lejlighed er der en internet opkobling som der deles mellem samtlige lejligheder i bygningen, hvilket betyder at hun kun har et stik til et netværkskabel i væggen at skulle holde styr på. Når hendes bærbar sættes i dette stik kommer der en ”Begrænset eller ingen forbindelse” status ved netværkskortet. Kablet og stikket virkede fint, da vi for små to uger siden havde en stationær pc til at gå på nettet via disse (som nu er brændt sammen, hvilket er grunden til den nye bærbar).

At reparere giver en fejlmelding hvor den ikke får kontakt.
Hvis jeg i cmd skriver ”ipconfig/all” viser den en ip adresse, men hvis jeg prøver at indstille denne manuelt, sker der stadig intet.

Under opstart kommer den engang imellem og siger noget i retningen af at ens ”user” ikke er den korrekte for at oprette en korrekt netværksforbindelse, og spørger om man vil lave en ny?!

Er der nogen der har en god idé til hvad det kan være der spiller den bærbare et puds så den ikke kan komme på nettet hos min kæreste?

PS: Hun bor i Kbh. og jeg opholder mig i Århus, så det er ikke muligt at hive den hjem til mig og hente programmer ned til at hjælpe :S
Avatar billede ronnisp Nybegynder
19. september 2006 - 20:23 #1
Den helt korrekte beskrivelse af hvad den kommer og siger engang imellem under opstarten er:

Not found any profile that can match current network environment! Do you want to create a new one?
Avatar billede jgni Nybegynder
22. september 2006 - 13:09 #2
Hvis det er kabelmodem så kan det være at netkortet skal godkendes hos udbyderen først.

Er det ADSL?
Eller Stofanet eller WebSpeed?
Avatar billede ronnisp Nybegynder
22. september 2006 - 14:20 #3
Det er TDC der er udbyderen og det går gennem tv stikket, så det må næsten være WepSpeed. Men vi har fået snakket lidt med dem, og det lyder til at det måske kan være hos TDC at problemet ligger og ikke i den bærbare... men vi må bre væbne os med tolmodighed og se hvad de finder ud af... når de engang rubber neglene i næste uge :p
Avatar billede jgni Nybegynder
22. september 2006 - 19:40 #4
Jeg er (stort set) ikke i tvivl om at det er det, der er problemet. Leder lige på deres hjemmeside...
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
22. september 2006 - 20:09 #5
Hvis det er Webspeed så skal du ind og lave en ny profil, når det så er gjort så skulle det gerne være kørende :-)