Avatar billede scarface335 Nybegynder
18. september 2006 - 15:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Linked Server i MS SQL 2000

Jeg vil gerne have vist data fra en navision database, Jeg har installeret C/ODBC driver for Navision og Lavet en DSN til den som virker(Har testet med acces).

Jeg vil nu lave en linked server til dette,

Jeg har oprettet den og givet den et navn Samt indtastet navnet på min DSN under Data Source.

Når jeg så trykker på tables eller views får jeg fejlen:
error 7339: OLE DB Provider 'MSDASQL' Reportet an error. Drivers SQlSetconnectAttr failed.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
21. september 2006 - 13:03 #1
Jeg ved ikke om følgende kan hjælpe dig, men du kan lige kigge på det. Ved at søge på din fejlmedelelse, fant jeg lignende problem på en IMB AS 400 server, hvor der blev svaret, som nedenstående. Det jeg specielat hæfter mig ved, er at du får en OLE DB proider fejl, når du bruger en ODBC. ODBC skal vel ikke gå via OLE DB? Det er mulig jeg er helt på vilspor :-|

Her er udklip af et svar jeg fandt på http://forums.devx.com/archive/index.php/t-23924.html:

The OLE DB provider that ships with Client Access is version 1.x (IBM AS400
OLE DB Provider), and won't work. Create a system DSN ODBC connection (on
the SQL Server). Client Access must be installed on the same machine as the
SQL Server to make it work.
Create a Linked server, select 'Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers'.

Write the name of the system DSN in the Data source text box.
Select the Security tab, and enter the user id and the password to login
with.

Here is the syntax I'm using when a querying a table:
SELECT * FROM MVXODBC.MOVEX.MVX9DTA.CCURRA
WHERE UCRTP = 1
The first member is the name of the System DSN (MVXODBC).
The second is the Root directory (I think).
The third is the directory where the table is located.
The forth is the name of the table (CCURRA).

Hope this will help..
Avatar billede scarface335 Nybegynder
21. september 2006 - 13:12 #2
som du selv har citeret neden under er grunden til at jeg får en ole db provide fejl at Jeg bruger Ole DB provider for ODBC Drivers til at oprette forbindelsen til dsn med
Avatar billede scarface335 Nybegynder
06. oktober 2006 - 12:08 #3
svar
Avatar billede scarface335 Nybegynder
06. oktober 2006 - 12:08 #4
svar

Jeg Luker da jeg ingen response har fået i over 14 dage