Avatar billede blue_11 Nybegynder
18. september 2006 - 11:06 Der er 4 kommentarer

Form inde i en Iframe giver no properties error i Firefox.

Hej.
Jeg har lavet en størrer form som jeg kun har kontrolleret i IE.
Idag fik jeg så at vide at den ikke virker i FF, så jeg begyndte selvfølgelig at rette den til, men er løbet ind i et problem jeg ikke kan finde løsningen på.

Jeg har nogle iframes der kører i formen for nogle seperate ting uden at skulle reloade hele siden, men linien:

magnesium_frame.magnesium_form.action='?smode=gemValue'

fejler.

Jeg får fejlen "has no properties"

Jeg har prøvet:

magnesium_frame.getElementById('magnesium_form').action='?smode=gemValue'

men får "is not a function"

Er der nogen der kan fortælle mig hvad det er jeg gør galt?
Har prøvet at google problemet, men har ikke fundet noget brugbart.
Avatar billede blue_11 Nybegynder
18. september 2006 - 13:01 #1
Vil stadig gerne hører hvad jeg kunne gøre.

Jeg har arbejdet mig uden om problemet nu ved at lave en Javascript function inde i Iframen som sætter den action, og også en function som submitter formen, det kan man godt, men vil gerne vide hvorfor jeg ikke kan tilgå den udefra Iframen.
Avatar billede olebole Juniormester
20. september 2006 - 15:20 #2
<ole>

Prøv med et link, så man kan se, hvordan der skal adresseres ... det er garanteret dér, dit script fejler  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
22. september 2006 - 00:56 #3
Hvis din frame har name="magnesium_frame", får du fat i et window-objekt ved at skrive 'magnesium_frame', men getElementById er en metode på et document-objekt, så måske sådan:

magnesium_frame.document.magnesium_form.action='?smode=gemValue';
Avatar billede blue_11 Nybegynder
28. september 2006 - 13:38 #4
Hmm.. har ikke prøvet det sidste du skrev roenving, virkede som sagt med functionen inde i framen, men det lyder sandsynligt at man ville kunne adressere formen med den syntax.