Avatar billede para7 Nybegynder
18. september 2006 - 09:49 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Domænehosting med pegemulighed til andet webhotel

Nogen der kender en stabil, supportvenlig dansk DNS host (plus gerne webhotelmulighed). de skal gerne kunne hoste alle typer domæner.
Mange af de billige, vistnok som B-one, kan desværre ikke pege ud på andet webhotel. Vi har webhosting i USA, men de hoster ikke danske domæner, så derfor leder vi efter een, der gerne kan hoste danske samt helst alle udenlandske domæner.
Avatar billede thomasdb Nybegynder
18. september 2006 - 09:52 #1
Avatar billede para7 Nybegynder
18. september 2006 - 09:54 #2
PS: Vi har brugt Jepponet. Der har bare været problemer med nedbrud, hvor Plesk kontrolpanelet tilsyneladende har ødelagt de fleste af domænerne så de går ned med mellemrum og skal fixes af af teknikeren.
Avatar billede leif Seniormester
18. september 2006 - 09:56 #3
Hvis du kan bruge ren DNS og evt. noget URL forward er GratisDNS en oplagt mulighed.
Avatar billede para7 Nybegynder
18. september 2006 - 09:56 #4
Tak thomasdb. Jeg er selvfølgelig skeptisk. Hvordan kan webglobe.dk være gratis og gode og pege på anden hosting.
Avatar billede para7 Nybegynder
18. september 2006 - 10:12 #5
PS: Der skal også være mail-forward.
Avatar billede leif Seniormester
18. september 2006 - 10:34 #6
Også hos GratisDNS
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. september 2006 - 11:40 #7
Hvis du har webhosting i USA har du vel også din håndtering af mails der? I så fald skal du blot sætte MX-record hos GratisDNS. Det er gratis ;)
Avatar billede para7 Nybegynder
18. september 2006 - 11:50 #8
Tak indtil nu. Nu skal vi til at vælge, så vi kan få vores domæner op at køre igen snarest.
http://gratisdns.dk/ skræmmer med alle de fejlrapporter på forsiden. Når noget er gratis, så er der vel heller ikke lovet noget om at der ikke er nedbrud?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. september 2006 - 12:02 #9
Hvis du kigger på ren DNS-service, så har de 5 DNS-servere rundt i verden, og på intet tidspunkt har de alle været nede, mig bekendt (vist højst een af gangen). De har lidt sjov af og til med deres betalte tjenester. Så gratis er bedst ;)
Avatar billede para7 Nybegynder
18. september 2006 - 12:10 #10
Hos gratisdns.dk, får man forhåbentligt et kontrolpanel med oversigt over alle domæner.
Vi har en masse domæner med mail, der peger på et centralt domæne med mailbox. Mail Forward koster åbenbart 29,- pr. domæne pr. år.
Jepponet koster 5 kr. pr. domæne pr. år med mail forward.
Avatar billede leif Seniormester
18. september 2006 - 12:11 #11
para7 -> Der er altid for og imod. Men den eneste som kan tage beslutningen er dig.
Avatar billede leif Seniormester
18. september 2006 - 12:14 #12
para7 -> Nu skriver du at det skræmmer med alle de fejl rapporter som er på forsiden. 2 reele fejl i forbindelse med GratisDNS, så er der 1 enkelt med Dankort betalinger (3. part), EURid igen 3. part og så er der en oplysning om ændring af en procedure og resten er lidt ren information.
Avatar billede para7 Nybegynder
18. september 2006 - 12:15 #13
Bortset fra de ikke kan stave (..Denne side fungere som en slags checkliste ...), så virker gratisdns.dk regulære nok ;)
Avatar billede leif Seniormester
18. september 2006 - 12:16 #14
para7 -> Hvor er der ikke stavefejl ? (Du behøver ikke kommentere, men min pointe er at du næsten alle steder kan finde en stave eller sætningsfejl)
Avatar billede para7 Nybegynder
18. september 2006 - 13:19 #15
Vi har lige fået et tilbud fra scannet.dk, hvor vi i forvejen har nogle domæner, og de er aldrig nede. Men tak til alle her for hjælpen. Leif og erikjakobsen i må gerne svare, hvis i ønsker nogle point. Elelrs er opgaven løst og jeg lukker.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. september 2006 - 13:48 #16
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede leif Seniormester
18. september 2006 - 14:07 #17
Springer over
Avatar billede para7 Nybegynder
18. september 2006 - 15:19 #18
tak for nu :)