Avatar billede arminc Nybegynder
16. september 2006 - 22:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bærbar vil ikke på nettet

Jeg sidder med en vens bærbar Compaq 6110 som ikke vil på nette hverken trådløst eller kablet.

den får tildelt ip af min belkin trådløse router men man kan kke komme på nettet - den får også tildelt ip hvis den er kablet men vil stadigt ikke på nettet.

Jeg har pinget netkort 127.0.0.1 og den går fint igennem.

jeg har sat den til at window automatisk skal konfigurere netværk både med og uden er situationen den samme.

Meget mærkeligt - måske:) har I nogen bud
Avatar billede mr.malmros Juniormester
16. september 2006 - 23:14 #1
Genstart routeren! Problemet ligger sandsyneligvis i opsætning af denne, hvis det stadig driller.
Avatar billede arminc Nybegynder
17. september 2006 - 12:36 #2
det hjalp ikke - grunden til at jeg har den hjemme hos mig var for at tjekke om netkortet virkede - det gør det så da den både kan hente ip, se netværk og sågar sige at den er tilsluttet.

Den laver samme finte hjemme hos ham selv - han har TDC webspeed. Derfor tænker jeg at jeg har overset et flueben et eller andet sted
Avatar billede nva Praktikant
17. september 2006 - 12:40 #3
lav en ipconfig /all og se om alt står rigtigt. Evt. læg outputtet fra kommandoen herind.
Avatar billede arminc Nybegynder
17. september 2006 - 13:04 #4
Det hele står som det skal. Hvis jeg selv definere en ip for at være sikker virker det heller ikke.
Vi er vel enige om at netkortet spiller hvis den kan se de ovennævnte ting ik'?
Så jeg tror det er på PC'en der er en opsætningsfejl - noget jeg har glemt -noget der er blevt ændret. Jeg har en gang haft den "helt" på nettet hjemme hos min ven
Avatar billede arminc Nybegynder
17. september 2006 - 13:05 #5
er der noget virus der udelukker den fra nettet?
Avatar billede nva Praktikant
17. september 2006 - 17:54 #6
Det kan der godt være. Du kan prøve at følge denne vejledning for at være sikker på der ikke er snavs http://www.eksperten.dk/artikler/954 - ikke mig der følger op.
Avatar billede arminc Nybegynder
18. september 2006 - 23:03 #7
jeg klarede den selv - der lå en Zonealarm og spærrede - da jeg afinstal. den virkede det hele igen - tak for svarene
Avatar billede nva Praktikant
19. september 2006 - 10:48 #8
Accepter dit eget svar så spg. lukkes.