Avatar billede koden Novice
15. september 2006 - 10:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Stavekontrol på andet end dansk i XP home

Findes det ikke i home version?
Findes det i PRO udgaven evt. eller hvad gør man når man skal bruge engelsk og fransk stavekontrol?
Avatar billede koden Novice
15. september 2006 - 11:20 #1
word 2002
Avatar billede koden Novice
15. september 2006 - 11:24 #2
Vil det hjælpe med office 2003? Er det aut. med der?
Eller er det programmet proofing tools man altid skal tilkøbe for at få det??
Avatar billede hcma Novice
15. september 2006 - 11:24 #3
i de danske udgaver findes kun  dansk, engelsk og tysk stavekontrol.  for at få stavekontrol på flere sprog skal du have fat i Microsoft Proofing Tools, som koster ca. kr. 700,-
for at få checket stavekontrollen på f.eks. engelsk, kan du markere teksten og hoppe op i værktøjslinien og der vælge Sprog -> engelsk
Hvis du ikke kan se sprogknappen, er der et punkt som hedder Tilføj / Fjern knapper -> tryk på den og ving af ved sprog
Avatar billede koden Novice
15. september 2006 - 11:43 #4
okay...det kan jeg godt se.
Den kan godt nok ikke finde engelsk og spørger tilo inst. fra office CD. men det gør jeg bare.
Er der virkelig ingen nemme løsninger til det franske??
Hvad med office 2003 som jeg godt kan få fat i?

Eller er det evt. muligt at pille fransk ud som en fil og installere det?
For jeg går ud fra at dk,en og tysk ligger som en eller anden fil.
Avatar billede hcma Novice
15. september 2006 - 11:56 #5
uanset hvilken dansk udgave du har, er der ikke fransk i den.
der kan selvfølgelig nok installeres den "franske fil", hvis du kan få fat på den, men det er jo desværre ikke helt lovligt, så der kan jeg desværre ikke hjælpe ;o)
Avatar billede koden Novice
15. september 2006 - 12:09 #6
tak for hjælpen. nej det er nok ikke lovligt. men i den "klasse" har jeg ikke de store skrupler.
Finder filen..takker...
Avatar billede koden Novice
15. september 2006 - 13:44 #7
prøvede med *.dic filer fra office 2003 og lagde dem direkte i proof mappen, hvor der kan lå en bruger.dic i forvejen.
Genstartede...men det virker selvfølgelig ikke.

Men den findes så i office 2003. Så den må jeg jo installere istedet for 2002.