Avatar billede janbn Nybegynder
14. september 2006 - 13:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Printe dyn. tekstindhold

Hej
Jeg har ikke kunnet finde løsningen på hvordan man printer teksten fra textboxe der har hentet indholdet ind dynamisk - og hvor der er scrollbar. Har nogen eksempler, tutorials eller andre henvisninger der evt. kan hjælpe mig på vej. Modtages med kyshånd - og point :-)
Avatar billede mat Nybegynder
14. september 2006 - 22:59 #1
Du kan printe dynamisk tekst hvis du inkluderer karaktererne i tekstfeltet.

Der er en lille tutorial til PrintJob her; http://www.actionscript.org/tutorials/beginner/the_printjob_class/index.shtml

Men det er noget pilleværk at lave et pænt udskrift med flash, men det kan lade sig gøre med lidt tålmodighed.

mvh mat
Avatar billede janbn Nybegynder
15. september 2006 - 11:28 #2
Hej mat
Tak for dit forslag - jeg dropper idéen da jeg ikke kan få det til at spille sammen med den måde data loades på i textboxen (xml).
Jeg vil gerne give dig point for hjælpsomheden - så smid et svar....
Avatar billede mat Nybegynder
15. september 2006 - 11:35 #3
Det da iorden (men det burde vel være ligemeget om du henter data på den ene eller anden måde, eller om teksten er "hardcoded"?) :)

mvh mat
Avatar billede janbn Nybegynder
15. september 2006 - 11:52 #4
Okay?
Problemet er at jeg har forskelligt tekstindhold der loades ind i én textbox.
Udgangspunktet er denne tutorial:
http://www.kirupa.com/developer/mx2004/xml_flash_photogallery.htm
..som jeg har udvidet med et beskrivende tekstfelt. Når jeg så vil printe kan Flash vel ikke greje om det er teksten til billede 1 eller 4 - for eksempel - der skal printes?
Jeg vil iøvrigt gerne printe flere textboxe samt billede, men det ender op med samme problematik så vidt jeg kan se: hvilket ét af dem er der skal vælges?
Avatar billede mat Nybegynder
15. september 2006 - 13:43 #5
Med PrintJob klassen vælger du et movieclip du vil printe, så hvis du vil printe alle tekstfelter skal de vel være i det movieclip du sender som parameter til dit PrintJob objekt. Hvis det kun er et tekstfelt du vil printe så ligger du det i et movieclip og sender det som paramter o.s.v.

mvh mat
Avatar billede janbn Nybegynder
15. september 2006 - 13:57 #6
I mit eksempel består moveiclippet af flere tekstfelter, men hver enkelt tekstfelt skifter indhold afhængigt af om du er ved billed 1, 2, 3 eller 4 f.eks. - og så kan printJob vel ikke finde ud af om det skal printe al dynamisk indhold eller hvad?
Al indhold er i Frame 1 - men Frame 1 er ikke statisk hvad indhold angår - det afhænger af hvilket billed du har valgt.
Er det mig der misforstår noget - eller er der en begrænsning her som gør PrintJob umulig (jeg er ikke AS ørn...)?
Avatar billede mat Nybegynder
15. september 2006 - 14:02 #7
Det lyder ikke umiddelbart som et problem, du skal selvfølgelig først printe når indholdet er på plads. Men du kan jo teste ved at sende printet til en fil istedet for en printer?
Avatar billede janbn Nybegynder
15. september 2006 - 14:22 #8
Det virker Ok pånær én ting: den printer scrollbaren m. text og ikke det samlede tekstindhold i textboxene :-(
Avatar billede mat Nybegynder
15. september 2006 - 14:31 #9
Nej det kunne jeg forestille mig, man skal nok udtænke en lille workaround i det tilfælde. Man kunne jo lave et movieclip der aldrig ses af brugeren, men som kun bruges til at sende til PrintJob.
Avatar billede janbn Nybegynder
17. september 2006 - 21:24 #10
Hej mat
Alting virker nu helt perfekt. Jeg havde opgivet da du skrev at det vel ikke behøvede at være umuligt. Så 1000 tak for hjælpen og opmuntringen.

Mvh
Jan