Avatar billede jesper76 Nybegynder
13. september 2006 - 17:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indeksering i Google

Hej eksperter.

Jeg har for en månedstid siden udgivet mit websted på nettet. Før det, var der kun én side indekseret i Google: /index.html - og den har været indekseret i mere end et halvt år.

Da jeg udgav webstedet fjernede jeg index.html-filen og lod selve domænenavnet overtage forsideadressen med http://www.mitdomæne.dk/ hvor forsideadressen før hed http://www.mitdomæne.dk/index.html.

Herefter er forsideadressen (uden index.html) blevet indekseret i Google, og har været det ind til nu.

I Google-webmasterværktøjer (tidligere sitemaps) får jeg nu følgende meddelelse: "Ingen sider fra dit websted er p.t. medtaget i Googles indeks. Indeksering kan tage tid. Du vil måske finde det nyttigt at gennemgå vores oplysninger til webmastere og retningslinjer for webmastere.".

Jeg har både en robots.txt og et sitemap tilknyttet min konto hos Google, og har fulgt retningslinjerne for webmastere.

Selv gætter jeg på, at Google tror at der ikke længere findes et websted, måske fordi den ikke kan finde den slettede index.html.

Men har jeg ret i min antagelse, og kan jeg selv gøre noget for at løse problemet? Eller er der en anden forklaring?
Avatar billede goose Nybegynder
14. september 2006 - 08:25 #1
Nej, Google er bare en pain in the but.

Om din indexfil hedder index, default eller noget helt 3. er ligegyldigt, blot der er noget der svarer når dit domæennavn requestes.

Du er ikke den eneste der ikke får indekseret iht. Google sitemaps: http://www.webproworld.com/viewtopic.php?t=67231

Hvad er domæenet, så skal jeg lige prøve at lure?

/Goose
Avatar billede jesper76 Nybegynder
14. september 2006 - 16:24 #2
Hej Goose, og tak for dit svar.

Ja, Google er ikke altid lige let at finde ud af.

Adressen er: http//*www.fjeldvandreren.dk/ Du skal være velkommen til at lure :o)

(Grunden til, at jeg ikke skriver adressen direkte her i spørgsmålet er, at jeg ikke ønsker alt for mange henvisninger til mit websted fra sider, som ikke relaterer til temaet.)
Avatar billede jesper76 Nybegynder
14. september 2006 - 16:59 #3
I øvrigt er min forside tilsyneladene med i indekset igen. Dog findes index.html stadig under 'ikke fundet' (i webgennemgang).
Avatar billede jesper76 Nybegynder
16. september 2006 - 17:10 #4
Nu har Google åbenbart fundet ud af, at min index.html ikke eksisterer, og den nævnes derfor ikke længere som en fejl i Google-webmasterværktøjer. Alt ser ud som det skal nu.

Goose, lægger du et svar så jeg kan lukke?
Avatar billede goose Nybegynder
18. september 2006 - 08:56 #5
Jeg tror bare det er Google der hænger lidt, dog vil det nok hjælpe dig en del, hvis du ændrer dine titler på siderne så de ikke alle starter med "Fjeldvanderen.dk |emne".

MSN har fået øje på dig, og jeg tror måske Google læser dine titeltags med sine SPAB briller på idet alle sider som sagt starter med samme tekst.

Mht. links, så tæller alle links, nogle tæller blot mere end andre :o)

/Goose
Avatar billede jesper76 Nybegynder
18. september 2006 - 14:16 #6
Så vil jeg prøve at ændre titlerne, og se om det hjælper på noget.

Tak for dine indlæg :o)
Avatar billede goose Nybegynder
18. september 2006 - 14:43 #7
Det var så lidt og tak for point :o)

/Goose