Avatar billede sofuz Nybegynder
11. september 2006 - 20:51 Der er 9 kommentarer

Opløsning på 2 skærme

Hej!
Jeg har 2 skærme. Den ene er en 15 tommer og dan anden en 19 tommer. De begge er fladskærme. Så er mit spørgsmål når jeg skal køre med 2 skærme på en computer, at kan jeg godt køre med 2 forskellige opløsninger på hver skærm og hvordan?
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2006 - 20:05 #1
Det skulle du gerne kunne klare via egenskaber for skærme, som du finder ved at højreklikke på din skærm.

alt efter hvilke/hvilket grafikkort du har i, burde være lige til. går du fra, at du vil bruge den anden skærm som en udvidelse fra den første
Avatar billede sofuz Nybegynder
12. september 2006 - 21:51 #2
ja jeg ved godt at man skal gøre det inde i skærm indstillinger.... Men hvordan??
Avatar billede tramm Nybegynder
13. september 2006 - 11:05 #3
Egenskaber for skærm.
Der er to skærme inde, så frem i fald de er tilsluttet ;)
Vælg den skærm der er faded lidt ud og "Udvid windows skrivebord over til denne skærm"
Nu skulle begge skærme køre og du skulle kunne ændre ved at klikke på den skærm du vil ændre på, og så trække i "størelsesvælgeren".

Hvis du tænker på i programmer, tror jeg ikke det er lige til at gøre.

mvh
Tramm
Avatar billede sofuz Nybegynder
13. september 2006 - 11:25 #4
det har jeg også gjort og det virker hlet fin... men begge skærme køre med en opløsning på 1024x768 fordi at 15 tommer skærmen Max kan køre med den opløsning. Så ville jeg jo gerne have min store skærm til at køre 1280X1024. Hvordan ændre jeg det sådan at de køre med hver sin opløsning som en stor skærm. Sådan når jeg føre musen fra den ene skærm vises den ovre på den anden skærm...???
Avatar billede c-holst Novice
13. september 2006 - 22:30 #5
prøv at kigge her inde. egenskaber, instillinger, avanceret. og vælg fanebladet med navnet på dir kort.

så skulle vi genre vide hvilken grafikkort du har, så du får 2 muligheder

nvidia: vælg nview, højreklik på skærmene, og vælg skift opløsning
ati: vælg fanen skærme, og gør nogenlunde det samme
Avatar billede sofuz Nybegynder
20. september 2006 - 17:13 #6
Det kan man stadigvæk ikke... så kan man kun ændre opløsningen for begge skærme på en gang. sådan at begge skærme er en stor opløsning...
Avatar billede c-holst Novice
20. september 2006 - 21:18 #7
Avatar billede sofuz Nybegynder
20. september 2006 - 21:25 #8
et Nvidia Geforce 6800
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:16 #9
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.

Jeg lægger hermed et svar, som du kan acceptere så fremt du mener jeg har været til nogen hjælp:-)